شهردار پایتخت در توضیح درباره بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران گفت: این امر توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است. رشتکده،  به گزارش ایسنا،  علیرضا زاکانی شهردار تهران  در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از مدیران شهرداری در […]

شهردار پایتخت در توضیح درباره بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران گفت: این امر توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است.

رشتکده،  به گزارش ایسنا،  علیرضا زاکانی شهردار تهران  در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از مدیران شهرداری در بخش حقوقی اظهار کرد: این اتفاق توسط مجموعه های داخل شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست.

وی ادامه داد: یک سال و ۱۲ روز است که خادمی مردم تهران را انجام می دهیم و در این مدت توانسته ایم در محاکم  ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از حقوق  را به نفع شهرداری صیانت کنیم و همچنین بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد تومان اماکن را پس بگیریم.

شهردار پایتخت افزود: مواجهه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم و این کار را به صورتی انجام می‌دهیم که استیفای حقوق مردم به صورت عملی صورت گیرد. شرایطی که درباره یکی از مدیران شهری اتفاق افتاده در مسیر رسیدگی است و در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع رسانی می شود.

شهردار تهران درخصوص اضافه کردن واگن‌ها و بهبود شرایط متروی تهران گفت: وزیر کشور در نامه ای به آقای میرکاظمی بحث تامین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است. این فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود امروز توسط این دولت عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تامین ۴۲۰ دستگاه واگن داخلی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد:  برای۱۱۳ دستگاه وارد قرارداد شدیم که برای آن دولت ۷۷ میلیون یورو مصوب کرده و مقدمه این کار فراهم است و الباقی را تا ۴۲۰ دستگاه ناظر به تولید داخل حرکت می کنیم؛ در واقع مسیر تولید واگن و اضافه کردن آن به مترو فراهم شده است  و این واگنها برای سالیان بعد به ناوگان اضافه می شود.

زاکانی در ادامه درخصوص ماده ۱۷ و برداشت شهرفروشی از آن عنوان کرد: ماده ۱۷ ناظر به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج است که تغییر کاربری در طرح تفصیلی بررسی می شود؛ مسئولیت کمیسیون ماده پنج در سراسر کشور با استانداران استانها است غیر از تهران که مسئولیتش با شهردار است اما معاونین چند وزارتخانه در این کمیسیون حضور دارند و ما در آن کمیسیون به صورت جمعی تصمیم می گیریم و شهرداری به تنهایی تصمیم گیر نیست؛ ضمن اینکه طرح تفصیلی برای سال آینده باید مورد بازنگری قرار بگیرد و ما باید با یک نگاه دقیق در مورد نیاز شهر این تغییرات را اعمال کنیم و  در واقع شهر فروشی در این مساله معنایی ندارد.

بنا براعلام سایت شهر، شهردار تهران در مورد اقدامات شهرداری برای اربعین یادآور شد: به عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری دنبال می کند با یک گستردگی بیشتر در خصوص خدمت به زوار امام حسین (ع) در اربعین انجام وظیفه می کنیم. بخشی از این اقدامات در مرزهایمان با عراق، بخشی ناظر به ترابری داخل عراق و قسمت‌هایی نیز درباره خدمتگزاری در موکب ها،  سلامت و ارائه خدمت به زوار و موضوع صیانت است و درواقع  بسته‌ ای از خدمت ارائه می کنیم؛  در ستاد عالی که در وزارت کشور تشکیل شده نیز به عنوان یک بخش فعال خدمتگزاری می کنیم.

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران شهر

علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار نیز  ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: پاسخگو بودن و تعامل با رسانه ها امری ضروری است و امکان رشد و  پویایی را فراهم می کند. بایکوت کردن نه خوب است و نه اتفاق افتاده است.

وی افزود: در ابتدای دوره، عامدانه کمتر صحبت کردیم و از سال جدید، شروع کردیم به بیان رخدادهایی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد؛ از هفته آینده نیز هر شنبه برای افتتاح ها و اقداماتی که مقدمه آن در این یازده ماه و قبل از آن فراهم شده، در نظر گرفته شده است؛ در واقع در شنبه های امید و افتخار هر هفته افتتاحیه هایی را خواهیم داشت.

زاکانی ادامه داد: در سیل امامزاده داوود که بعنوان یک اتفاق تلخ رقم خورد، شهرداری مسئولیت‌ مستقیم نداشت اما خودمان را مکلف می دانیم که در هرجای ایران اگر نیاز باشد حاضر شویم کما اینکه در متروپل نیز بخشی از خدمات و ادوات آتش‌ نشانی شهرداری تهران به آنجا اعزام شد. یا در سیل فیروزکوه و یزد نیز کمک هایی از طرف شهرداری انجام شد؛ امامزاده داوود و حریم منطقه پنج نیز از این قاعده مستثنی نبود.

شهردار تهران بیان کرد: در حادثه سیل امامزاده داوود از صبح زود راهی منطقه شدم. در این میان برخی عنوان کردند که چکمه نداشتم؛ این در حالی بود که به دلیل دشواری کار، از پنجره و پشت بام وارد محدوده می‌شدیم. یعنی کار سختی های خاص خود را داشت. البته همه نهادها مشارکت کردند.

افتتاح پایانه متروی اکباتان؛ هفته آینده

وی تاکید کرد: در همان زمان افتتاحیه پایانه مترو اکباتان را داشتیم اما از آنجا که کشور در دور سیل افتاده بود خودمان اعلام کردیم که پایانه اکباتان را افتتاح نکنند. البته شنبه آینده این پایانه افتتاح می شود.

شهردار پایتخت در ادامه عنوان کرد: خودمان را نیازمند دانش دیگران می دانیم و بر این اساس اپلیکیشنی طراحی می کنیم تا مردم نیز ناظر به پروژه ها اظهار نظر کنند و به طریق اولی در استفاده از نظر نخبگان و صاحب نظران نیز اقبال بیشتری داریم. موضوعات شهر به صورت بخشی و مرتبط با یک سلیقه سیاسی نیست و مرتبط با همه است. باید تلاش کنیم آنچه در شهر رقم می خورد باعث این شود که شرایط مناسب تر و آرامش، رشد و پیشرفت در شهر متجلی شود. مهم این است که شهر ما و مردم عزیز تهران از رشد و پویایی و تحول بزرگ بهره مند شوند. اقداماتی را طراحی کردیم و برنامه هایی را گام به گام پیش می بریم؛ امیدواریم با تعامل با رسانه ها بتوانیم شرایطی را رقم بزنیم که آنچه که مایه امید و نشاط است را در جامعه دنبال کنیم. هدف و مقصود، پیشرفت مادی و معنوی شهر است.

بر اساس گزارش سایت شهر ، عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا خانه روزنامه نگاران شهر را راه اندازی کنیم و همه خدمات و امکانات لازم حوزه شهری را از طریق آن به صورت شفاف و با مدیریت خود اصحاب رسانه در اختیارشان قرار دهیم.