محسن حاجی میرزایی در شبکه خبر حاضر شد و درباره جزییات برگزاری حضوری امتحاناتدانش‌آموزان در پایه نهم و دوازدهم پاسخ داد. وی گفت: از ابتدای شروع کرونا سیاست اصلی ما این بود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت باشد و به همین دلیل از اسفند مدارس تعطیل شد و چون نمی دانستیم زمان بازگشایی چه زمانی است، […]

محسن حاجی میرزایی در شبکه خبر حاضر شد و درباره جزییات برگزاری حضوری امتحاناتدانش‌آموزان در پایه نهم و دوازدهم پاسخ داد.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا سیاست اصلی ما این بود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت باشد و به همین دلیل از اسفند مدارس تعطیل شد و چون نمی دانستیم زمان بازگشایی چه زمانی است، برنامه های مختلفی برای تداوم آموزش طراحی کردیم.

وی ادامه داد: این روزها در زمان برگزاری امتحانات قرار داریم و تلاشمان این است که پایانی اطمینان بخش برای سال تحصیلی فراهم کنیم و برنامه ریزی ها برای سال تحصیلی آتی نیز دستخوش مشکلات نشود. بر اساس برآوردهایی که کارشناسان و سازمان‌های بهداشتی انجام دادند، نمی‌دانیم چه زمانی با ویروس کرونا وداع می کنیم و پیش‌بینی می‌شود که این ویروس همچنان ادامه داشته باشد، بنابراین باید تلاش کنیم که زندگی کردن، کار کردن و تحصیل و آموختن را در کنار کرونا یاد بگیریم و همه ما از مدرسه تا والدین و دانش آموزان باید این ظرفیت و توانمندی را در درون خودمان افزایش دهیم که چگونه در کنار این ویروس زندگی ایمن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، گفت: تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی این کار انجام شود. در مجموع ۱۲ پایه تحصیلی فقط پایه نهم و دوازدهم امتحاناتشان حضوری است چرا که سرنوشت ساز است.

وی با بیان اینکه به همه مدارس ابلاغ کردیم که حداکثر مراقبت را به عمل آورند گفت: فاصله اجتماعی بین دانش‌آموزان باید رعایت شود و از تراکم هم جلوگیری شود. آزمون پایه نهم آغاز شده و در پایه دوازدهم هم از ۱۷ خرداد ماه آزمون‌ها برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظفند ضدعفونی شده باشند و بعد از برگزاری آزمون‌ها هم مجدداً ضدعفونی شوند. همچنین دانش آموزان با ماسک وارد می‌شوند و مدارس و پایگاه‌ها هم آمادگی دارند که اگر کسانی ماسک نداشته باشند، ماسک لازم را برایشان تامین کنند. ما همه تمهیدات و مراقبت‌ها را انجام می‌دهیم تا خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد و دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگر این آزمون‌ها به صورت حضوری انجام شود برای دانش‌آموزان و رعایت مصالح عمومی آنها مفیدتر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه دروسی که دانش‌آموزان مجال فراگیری حضوری‌شان را نداشتند، در کانال محتوای آموزشی برای تمام پایه‌های تحصیلی از اول تا دوازدهم بارگذاری شده، گفت: در باقی پایه ها ارزیابی با معلمان است.