رشتکده،  اسدالله عباسی استاندار گیلان در مراسم افتتاح ساختمان مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر از کاهش آمار زندانیان زندان لاکان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و مولدسازی معتادان خبر داد و گفت: از رییس، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری رشت به جهت مشارکت و اهتمام ویژه در راستای حل و فصل معضل معتادان متجاهر […]

رشتکده،  اسدالله عباسی استاندار گیلان در مراسم افتتاح ساختمان مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر از کاهش آمار زندانیان زندان لاکان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و مولدسازی معتادان خبر داد و گفت: از رییس، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری رشت به جهت مشارکت و اهتمام ویژه در راستای حل و فصل معضل معتادان متجاهر تشکرو قدردانی می‌کنیم.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز یکشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح ساختمان مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای کنترل و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی خاصه در حوزه مواد مخدر انجام شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد خانمان‌سوز نیروهای فعال و مواد جامعه را زمین‌گیر می‌کند افزود: در بحث مواد مخدر نمی‌توان بی تفاوت بود زیرا این امر سلامت و حیات جامعه را هدف قرار می‌دهد و نه تنها بهزیستی، نیروی انتظامی و نیروهای مردم نهاد بلکه همه دستگاه‌ها باید وارد عرصه شده و به تکلیف خود در این خصوص عمل کنند.

 

عباسی تصریح کرد: در سالهای گذشته و طبق آمار حدود بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر زندانی در زندان لاکان حضور داشتند که این تعداد هم اینک به عدد حدودا سه هزار نفر رسیده و نشان میدهد اقدامات پیشگیرانه و مولد سازی اثرگذار بوده است‌. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان حمایت از متولیان زندان لاکان با استفاده از اعتبارات استانی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری در راستای توجه به کاهش آمار زندانیان و انجام اقدامات اصلاح و تربیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد اشتغال، درمان و برگشت معتادان متجاهر به آغوش جامعه هدفی است که ما با انجام این دست از اقدامات دنبال می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: وزیر کشور دستور داده‌اند تا هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکل معتادان متجاهر در استانها اقدام کنیم بنابراین استانداری گیلان هم دستور داده تا آخر شهریور ماه این معضل در سطح استان جمع و برای درمان این افراد مراکزی در نظر گرفته شود.

 

عباسی با سپاسگزاری از مدیرکل بهزیستی استان گیلان، دستگاههای نظارتی، نیروی انتظامی، دادگستری، دبیر مبارزه با مواد مخدر، شورای شهر و سرپرست شهرداری رشت در راستای حل و فصل معضل معتادان متجاهر یادآور شد: راه‌اندازی مجموعه ماده ۱۶ که امروز افتتاح شد اقدام ارزشمندی است و انتظار داریم ظرفیت آن افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه هر کدام از شهرستانهای گیلان هم باید به وظیفه خود در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر عمل کنند گفت: انتظار داریم معتادان متجاهر جمع آوری و جهت نگهداری و طی مراحل درمان به مراکز ماده ۱۶ انتقال داده شوند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: برای کاهش میزان مصرف مواد مخدر، اجرای طرح‌های پیشگیری، مقابله با قاچاقچیان و حل معضل آسیب‌های اجتماعی خاصه در حوزه معتادان متجاهر باید به همه حلقه‌ها و زیر شاخه‌ها توجه کرد زیرا این کار با حرف و تئوری و بدون همراهی و مشارکت تمام دستگاها، مراکز دانشگاهی و نهادهای متولی امکانپذیر نیست.

 

عباسی آموزش معتادان توسط نهاد فنی و حرفه‌ای برای ورود آنان به عرصه اشتغال و کمک گرفتن از خیران را نیز خواستار شد و عنوان کرد: ورود مجدد معتادان به عرصه زندگی و حضور فعالانه آنان در عرصه اجتماع آرزوی همه ماست و یقینا با عمل به برنامه‌های اشاره شده به این هدف نائل خواهیم شد.

 

استاندار گیلان در پایان اذعان کرد: از شهرداری و شورای شهر رشت هم انتظار دارم همانطور که برای راه‌اندازی این مرکز تلاش و همت داشتن برای توسعه آن همچنین معرفی فضاهای جدید برای راه‌اندازی مراکز جدید جهت درمان و مولد سازی معتادان به ویژه معتادان متجاهر مشارکت لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است این مرکز به همت و تلاش سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ایجاد گردید.