رشتکده،  جلسه شهر دوستدار سالمند با حضور رییس شورای اسلامی ، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، سرپرست شهرداری رشت و دستگاه‌های متولی با هدف تقویت مناسبات بین دستگاهی در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد. به گزارش واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ جلسه شهر دوستدار سالمند امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور […]

رشتکده،  جلسه شهر دوستدار سالمند با حضور رییس شورای اسلامی ، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، سرپرست شهرداری رشت و دستگاه‌های متولی با هدف تقویت مناسبات بین دستگاهی در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.
به گزارش واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ جلسه شهر دوستدار سالمند امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ به ریاست حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت و با حضورسید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی، علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، دستگاه‌های متولی و ذیربط در حوزه ارائه خدمات شهری، اجتماعی و بهداشتی، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی با هدف تقویت مناسبات بین دستگاهی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت در این جلسه تشکیل هر چه سریعتر دبیرخانه هماهنگی شهر دوستدار سالمند بین دستگاه‌های مجری را خواستار شد و اذعان کرد: در حال حاضر انجام اقدامات خدماتی بین دستگاه‌ها نظیر بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و یا شهرداری رشت دچار نوعی پراکندگی است که باید اصلاح و مدیریت شود.
امام پناهی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات سایر شهرها در بخش شهر دوستدار سالمند و گرفتن ایده از اقدامات آنان برای مناسب‌سازی سطح شهر بیان داشت: برای رسیدن به اهدافمان در حوزه شهر دوستدار سالمند وجود دبیرخانه هماهنگی می‌تواند کمک بزرگی برای شهر رشت باشد.
 
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه تشکیل یک دبیرخانه برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مجری در حوزه مناسب‌سازی شهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری رشت هم در راستای اهداف شهر دوستدار سالمند، باید برای مناسب‌سازی پارک‌ها، مسیرها و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کند.
واثق کارگرنیا اضافه کرد: با تقویت همکاری‌ها و با تشکیل دبیرخانه هماهنگی بین دستگاه‌های مجری اقدامات ما در راستای داشتن شهر دوستدار سالمند زودتر به نتیجه خواهد رسید.
سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت هم در این جلسه با بیان اینکه با طرح‌های بدون برنامه و با کارها و اقدامات جزیره‌ای هیچ اتفاق مثبتی در دستگاهها و نهادهای متولی شهر دوستدار سالمند رخ نمی‌دهد افزود:‌ شهرداری رشت طیف وسیعی از اقدامات را در سطح شهر اجرا میکند و لازم است دیگر دستگاه‌ها هم به فراخور حوزه مسئولیت خود با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: اینکه ما تنها بنشینیم و رشت را از حیث امکانات موجود برای سالمندان با شهرهای بزرگ کشور مقایسه کنیم هیچگاه به جایی نخواهیم رسید بلکه برای رسیدن به اهدافمان باید طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط شورای شهر تدوین شود تا شهرداری هم برای جذب اعتبارات آن در سطح ملی تلاش کند.
وی با تاکید بر اینکه بدون در اختیار داشتن یک طرح مناسب به طور مثال در حوزه ساماندهی دو رودخانه شهر رشت جذب اعتبارات در سطح ملی امکانپذیر نیست اذعان کرد: برای رسیدن به اهداف بلند مدت و تحقق اهدافی نظیر ارتقا مناسب‌سازی شهر برای تردد معلولان و سالمندان باید دستگاهای متولی هم با شهرداری همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
سرپرست شهرداری رشت گذر از اقدامات روزمره و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات بزرگتر و موثرتر در سطح شهر رشت را رویکردی که شهرداری دنبال می‌کند ذکر کرد و گفت: با تقویت همکاری بین دستگاهی با شهرداری می‌توانیم شهر رشت را به عنوان شهر اولین‌ها به همان جایگاه مورد انتظارش هدایت کنیم.