اعتبارنامه سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس یازدهم که با اعتراض دو نفر از منتخبان مجلس مواجه شده بود صبح امروز مورد تایید شعبه ده مجلس قرار گرفت.

آقای دلخوش مدتی پیش صحت انتخابات صومعه سرا تایید شد و امروز خبر رسید اعتبارنامه شما نیز تایید شده است. چه صحبتی با مخاطبان گیل خبر دارید؟

در انتخابات اخیر برخی از افراد سعی داشتند تا به هر طریقی موازنه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند و در این راه با انواع توهین ها و تهمت ها و فرافکنی ها سعی داشتند نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرند. باید در اینجا متذکر شوم انتخابات صومعه سرا انتخابات سالمی بود و در عین حال ناملایمتی های مختلفی را به همراه داشت که هرچه بود پایان یافت.
بنده همینجا از هیات نظارت استان و هیات اجرایی شهرستان و شورای محترم نگهبان تشکر میکنم. علیرغم تمامی پستی و بلندی ها آنچه که اهمیت داشت سلامت انتخابات صومعه سرا بود که شورای نگهبان بر آن صحه گذاشت و قطعا ما فیلتری محکم تر از شورای نگهبان نداریم.

-آقای دکتر اعتراض دو تن از نمایندگان مجلس به اعتبار نامه جنابعالی به کجا رسید؟

بر اساس آیین نامه مجلس پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای محترم نگهبان هر یک از نمایندگان می توانند به اعتبار نامه سایر نمایندگان اعتراض وارد کنند که پرونده این اعتراضات در شعب پانزده گانه که بر اساس قرعه تعیین شده است مورد بررسی قرار می گیرد.
اخیرا برخی از شکست خوردگان انتخابات صومعه سرا از در تهمت و دروغ وارد شدند و از یکی دو نماینده ی ناآگاه به اوضاع شهرستان که از استان های دیگر بودند کمک گرفتند و اسناد جعلی را در اختیار آنها قرار دادند تا با این اسناد مجعول به اعتبارنامه بنده خدشه واردکنند .
در جریان بررسی این اعتراض بنده و نمایندگان معترض در شعبه ی مربوطه حاضر شدیم و اینجانب تمامی ادعاهای معترضان به اعتبار نامه ام را پاسخ دادم. اعضای شعبه با بررسی مستندات پرونده حق را به اینجانب دادند و تاییدیه اعتبار نامه صادر شد و مقرر شد در روز یکشنبه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

– پس شما معتقدید اعتراض به اعتبار نامه جنابعالی از رقبای شکست خورده ی انتخابات صومعه سرا نشات میگیرد؟

بله این حرکت تیر آخر رقبای انتخاباتی بنده بود. آقایان سه هزار متر زمین کشاورزی که یکی از اعضای خانواده بنده در ۱۸ سال قبل خریداری کرده بود را بهانه کرده و چه بد اخلاقی ها که نکردند. کسانی که در قبل و بعد از انتخابات شرع و دین را زیر پا گذاشته تا به بنده آسیب بزنند این حرکت را ترتیب داده بودند. مردم صومعه سرا به خوبی آگاه هستند افرادی که اسناد مجعول را به تعدادی نماینده تحویل دادند تا به اعتبار نامه بنده اعتراض شود خود زمین ها و املاک زیادی را تصرف نموده اند. یکی از همین رقبای انتخاباتی که در شیطنت اخیر نقش داشت بالغ بر ۱۲ هکتار زمین را تصرف کرده و در آن زمین استخر پرورش ماهی احداث کرده است. در نمونه ای دیگر آقایان در منطقه هفت دغنان صومعه سرا چندین هکتار زمین تصرف کرده اند. سوال نمایندگان از نمایندگان دیگر حق آنان است اما اینکه توهین کنند یا تهمت بزنند و در صدد رنجش مردم صومعه سرا باشند از منظر دین و شرع اخلاق پسندیده نیست.

– چرا در پاسخ به نمایندگانی که به اعتبار نامه شما اعتراض وارد کردند گروکشی نکردید و اعتبار نامه آنها را مورد اعتراض قرار ندادید چون این موضوع در مجالس قبلی بارها مشاهده شده بود؟

نماینده ای که شناختی از بنده و حوزه انتخابیه صومعه سرا و دغدغه های مردم آن منطقه ندارد چگونه به خود اجازه میدهد دست به این اقدام بزند؟ جای تعجب آنجا بود که آقایان قبل از بررسی اتهامات در شعبه مربوطه اتهامات بی اساس خود را در رسانه ها منتشر کردند به همین دلیل باید در پیشگاه ملت ایران پاسخگو باشند. بهرحال بنده نپسندیدم که از روی لجبازی اعتراضی به اعتبارنامه آن دو نماینده وارد کنم و جوانب اخلاقی را رعایت کردم. چه بسا یکی از نمایندگان معترض همسن فرزند بنده است و بنده از این تهمت آقایان گذشت کردم.
انسان تاسف میخورد در کشوری که این حجم از فساد وجود دارد برخی دست روی کسانی می گذارند که هیچگونه مستنداتی علیه آنها وجود ندارد. این افراد با اشاعه دروغ و توهین و تهمت در رسانه های داخلی و خارجی حیثیت افراد را نشانه میگیرند. در همین جا باید از مسئولین دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بخواهم جلوی تهمت ها و توهین ها را بگیرند.

در پایان صحبتی دارید؟ 
از مردم بزرگ گیلان عذر خواهی میکنم که عده ای معلوم الحال در فضای نامردی ها گام بر میدارند و تمایل ندارند افراد مورد وثوق مردم در استان را ببینند
در آخر دست تک تک کسانی که در انتخابات شرکت کردند و همچنین کسانی که به بنده رای دادند را می بوسم و از عشق و علاقه ای که به شهر خود دارند صمیمانه تشکر میکنم.

  • منبع خبر : گیل خبر