معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به پیش‌بینی ۱۵ میلیون تن بار از طریق خط ریلی رشت – آستارا گفت که با روسیه در حال مذاکره هستیم و زمانی که به جمع‌بندی نهایی برسیم، نتیجه را اعلام می‌کنیم. رشتکده،  عباس خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتیجه توافق با روسیه برای تامین […]

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به پیش‌بینی ۱۵ میلیون تن بار از طریق خط ریلی رشت – آستارا گفت که با روسیه در حال مذاکره هستیم و زمانی که به جمع‌بندی نهایی برسیم، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

رشتکده،  عباس خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتیجه توافق با روسیه برای تامین مالی خط ریلی رشت – آستارا توضیح داد: ما با روسیه در حال مذاکره هستیم و این مذاکرات ادامه دارد به خوبی پیش‌ می‌رود و زمانی که به جمع‌بندی نهایی برسیم که زمان زیادی هم باقی نمانده، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای مسیر راه‌آهن رشت – آستارا، تقاضای بار به اندازه کافی وجود دارد و طرف روسی برای بار عبوری تضمین خواهد داشت، گفت: ما در توافقاتمان به این موضوع پرداخته‌ایم و مشکلی از این بابت به وجود نمی‌آید.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره عدد پیش‌بینی‌شده انتقال بار در این مسیر اظهار کرد: در این خط ریلی، ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون تن پیش‌بینی کرده‌ایم اما اگر ارتباطات مهیا شود، فراتر از این عدد هم امکان انتقال از طرف مختلف و به‌ شکل‌های مختلف زمینی و ریلی وجود دارد که در مذاکراتمان به این موضوع پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، راه‌آهن رشت- آستارا از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور است که سه روش تامین منابع از طریق روسیه،  فاینانس داخلی و تهاتر نفت برای آن در نظر گرفته شده و باید دید با توجه به تاکید مسئولان، درنهایت با کدام روش تکمیل خواهد شد.

برای تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا هزینه ۸۰۰ میلیون یورویی برآورد شده و با توجه به اظهار تمایل روسیه برای مشارکت در تکمیل این پروژه ریلی به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال- جنوب، جلسات مشترکی از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی برای حضور و سرمایه‌گذاری مسکو در این پروژه برگزار شده است تا هم تامین اعتبار انجام شود و هم پیشرفت این طرح بزرگ و مهم سرعت گیرد.