رشتکده،  امام جمعه موقت تهران، با اشاره به طراحی ۲۰۰ توطئه برای سرنگونی نظام اسلامی توسط پژوهشکده های آمریکایی، تاکید کرد: تنها یک توطئه باقی مانده و آن گرانی های افسارگسیخته است؛ در واقع گرانی ها جنگ اقتصادی با آمریکاست. آیت الله سید احمد خاتمی امروز در یادواره ۲۲۰۰ شهید شهرستان رشت و ۲۳ شهید مدافع […]

رشتکده،  امام جمعه موقت تهران، با اشاره به طراحی ۲۰۰ توطئه برای سرنگونی نظام اسلامی توسط پژوهشکده های آمریکایی، تاکید کرد: تنها یک توطئه باقی مانده و آن گرانی های افسارگسیخته است؛ در واقع گرانی ها جنگ اقتصادی با آمریکاست.

آیت الله سید احمد خاتمی امروز در یادواره ۲۲۰۰ شهید شهرستان رشت و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، شهدا را زنده حقیقی و محور وحدت دانست و اظهار کرد: شهدا حیات معنوی دارند و دعای شهدا کشور و نظام ما را تنها نمی گذارند.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها خاندان پهلوی را برای دین زدایی از جامعه ایرانی آورده بودند، تصریح کرد: شاه نیز در آخرین اقدام خود با تحریک هویدا می خواست در کشور ما اسلام را از رسمیت بیندازد و ضدیت خود را با دین نشان دهد، اما شهدا اجازه ندادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، خون شهدا را احیاگر اسلام دانست و افزود: شهدا «الله» و اسلام ناب محمدی(ص) را بر این کشور حاکم کردند و اگر شهدا نبودند، نامی از «الله» نبود.

آیت الله خاتمی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای فقه اسلام دانست و عنوان کرد: هر کجا سخن از اسلام ناب محمدی است، شاهد نقش آفرینی ایران هستیم و اسلام و بیداری اسلامی با انقلاب ما جان گرفت.

وی احیای اسلام و قرآن را ارمغان شهدا دانست و خاطرنشان کرد: روزی دین را افیون توده ها می خواندند و رژیم شاهنشاهی نیز آن را تایید می کرد، اما انقلاب اسلامی نشان داد که دین زنده کننده ملت هاست و قطعا این ارمغان ماندنی است.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه اسلام در کشور ما برانداختنی نیست، اضافه کرد: شهیدان پرچم اسلام و قرآن را برافراشتند و این پرچم بر زمین نمی ماند.

وی دومین ارمغان شهدا را نفرت از استکبار دانست و ادامه داد: طاغوت مبالغه در طغیان است و در عصر و زمان ما مصداقی بالاتر از آمریکا نداریم و لذا شهدا پرچم کفر به طاغوت که همان «مرگ بر آمریکا» است را برافراشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، با بیان اینکه اتاق جنگ یمن در آمریکاست و هر کجا پای تکفیری ها وسط باشد آنجا آمریکا را می بینیم، گفت: به اذعان سیاستمداران آمریکایی، داعش نیز دست پرورده آمریکاست و لذا شهدای عزیز نفرت از این طاغوت را بر دل های ما نشاندند.

وی ملت ایران را حافظ ارمغان شهدا دانست و تاکید کرد: به برکت خون شهدا شاخ آمریکا را شکستیم و به فضل الهی روز به روز شاهد سقوط بیشتر این نظام استکباری خواهیم بود و توطئه های آنان را خنثی خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی ولایتمداری را سومین ارمغان شهدا دانست و اضافه کرد: شهدا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام لبیک گفتند و در وصیت نامه هایشان بر این امر تاکید کردند؛ در واقع شهدا به ما یاد دادند که وفاداری به دین از راه وفاداری به ولایت می گذرد. ولایت فقیه ۴۴ سال است که دشمنان را در همه توطئه هایشان ناکام گذاشته و در اغتشاشات اخیر نیز شاهد شکست همه توطئه ها بودیم.

وی با اشاره به طراحی ۲۰۰ توطئه برای سرنگونی نظام اسلامی توسط پژوهشکده های آمریکایی، تاکید کرد: تنها یک توطئه باقی مانده و آن گرانی های افسارگسیخته است؛ در واقع گرانی ها جنگ اقتصادی با آمریکاست؛ البته سوءمدیریت ها را تبرئه نمی کنیم، اما شاهد صحنه گردانی آمریکا هستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صمیمانه از مسئولان می خواهیم حرکت جهادی خودشان را برای مهار گرانی ها بیشتر کنند و گفت: مردم نیز با صبر و تقوا به وعده الهی «فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ یُسۡرًا» امید داشته باشند، زیرا مشکلات ماندنی نیست و در طول ۴۴ سال گذشته شاهد نصرت های الهی بودیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، آینده را روشن تر از گذشته دانست و تاکید کرد: شاهد سبقت کشورهای همسایه در برقراری رابطه با ایران هستیم؛ البته حسن همجواری برای جمهوری اسلامی یک اصل است و از برقراری این حسن همجواری خوشحالیم.