مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از بازرسی تعداد ۵۵۴۱ واحد صنفی در گیلان طی نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: برای ۲۹۱۸ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد. رشتکده،  مرتضی امینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفند ماه […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از بازرسی تعداد ۵۵۴۱ واحد صنفی در گیلان طی نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: برای ۲۹۱۸ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد.

رشتکده،  مرتضی امینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون در استان گیلان، اظهار کرد: از تعداد ۵۵۴۱ واحد صنفی در استان بازرسی و نظارت صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدیدها برای ۲۹۱۸ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل و از این تعداد ۲۴۰۶ فقره برای رسیدگی خارج از نوبت به تعزیرات حکومتی گیلان ارسال و مختومه شد؛ همچنین بیش از ۱۰۰ واحد صنفی پلمب و نصب پرده شد و متخلفین به پرداخت مجازات نقدی به مبلغ ۲۴۲ میلیارد ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت ها در دو مرحله از هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام گرفته است، گفت: همکاران تعزیرات حکومتی گیلان در روزهای اداری تا ساعت ۲۰ شب و در روزهای غیر اداری از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۴ ظهر در اداره حضور داشته و با دستگاه های ذیربط از سطح بازار، واحد های صنفی، مراکز اقامتی و هتل ها و… بازرسی به عمل می آورند.

امینی اضافه کرد: گشت های مشترک با همکاری سازمان صمت، جهاد کشاوزی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی، مرکز بهداشت و پلیس اماکن در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که در این راستا عمده تخلفات  مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارایه فاکتور خرید، گرانفروشی واحد های صنفی از جمله پوشاک، هایپر مارکت ها، نانوایی ها، مراکز عرضه و فروش مرغ، میوه فروشی ها و رستوران ها و هتل ها است.