رشتکده/ محمد اسدی رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان صومعه سرا در تشریح این خبر اظهار داشت: جشنواره بزرگ غذاهای سنتی و آیین های بومی به همت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و با مشارکت فرمانداری شهرستان صومعه سرا به مدت دو شب در روزهای ۱۴ […]

رشتکده/ محمد اسدی رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان صومعه سرا در تشریح این خبر اظهار داشت: جشنواره بزرگ غذاهای سنتی و آیین های بومی به همت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و با مشارکت فرمانداری شهرستان صومعه سرا به مدت دو شب در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت؛ برگزار شد.

وی افزود: پارک ابریشم شهرستان صومعه سرا به مدت دو شب از ساعت ۶ الی ۱۲ شب میزبان عموم شهروندان و علاقمندان بود.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان صومعه سرا در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد:ایجاد روحیه نشاط و شادی برای مردم ، حفظ و احیای غذاهای سنتی ، آیین ها و بازی های بومی محلی استان و … از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: آیین ها، بازی های بومی محلی ، غذاهای سنتی نشان دهنده فرهنگ و هویت گیلان است و برگزای چنین جشنواره هایی موجب حفظ فرهنگ و هویت گیلان می شود.

به گفته اسدی در این جشنواره انواع غذاها ، حلواهای محلی و … در غرفه های برپا شده در پارک ابریشم شهرستان صومعه در معرض دید عموم قرار گرفت و حاضران در جشنواره اجرای بازی های بومی محلی کشتی گیله مردی، طناب کشی ، هفت سنگ ، مارپله انسانی ، ماچالوس ، الک دولک و … را از نزدیک مشاهده کردند.

شایان‌ذکر است: این رویداد فرهنگی – اقتصادی، با ۲۳ غرفه ترکیبی از غذاهای سنتی، صنایع‌دستی، ارائه محصولات ارگانیک و گیاهی، پخت و عرضه غذا وشیرینی های محلی به ارائه خدمات به حاضرین پرداخت.

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، مهدی صفاتی فرماندار صومعه‌سرا، مهیار سماکچی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گیلان، سروش چالاک رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه‌سرا و جمعی از مسئولین شهرستانی نیز در این جشنواره حضور داشتند.

 

عکس: ابوالفضل شانه چیان