رشتکده،  نتانیاهو گفت:برای امریکایی ها توضیح دادیم که با تفاهم یا توافق محدود با ایران مخالف هستیم. نخست وزیر اسرائیل این موضوع را دیروز یکشنبه به هنگام بازدید از صنایع نظامی جدید اسرائیل و در واکنش به برنامه هسته ای ایران مطرح کرد. به تازگی روزنامه نیویورک تایمز و رویترز از نزدیک شدن ایران و امریکا به […]

رشتکده،  نتانیاهو گفت:برای امریکایی ها توضیح دادیم که با تفاهم یا توافق محدود با ایران مخالف هستیم.

نخست وزیر اسرائیل این موضوع را دیروز یکشنبه به هنگام بازدید از صنایع نظامی جدید اسرائیل و در واکنش به برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.

به تازگی روزنامه نیویورک تایمز و رویترز از نزدیک شدن ایران و امریکا به توافق یا تفاهم محدود و غیررسمی در موضوعات هسته ای و غیرهسته ای خبر دادند.

به نوشته اسپوتنیک روسیه و سایت اسرائیلی آی ۲۴ نیوز، نتانیاهو گفت:”من اینجا برای بازدید از صنایع هوایی هستم. تجهیزات دفاعی و هجومی باعث شگفتی و تحسین من هستند. ما مصمم به منع ایران از تولید سلاح هسته ای هستیم. مخالفت شدید ما در بازگشت به توافق هسته ای اصلی (برجام) در تصمیم گیری امریکا برای خودداری از این اقدام، سهم دارد. به دوستان امریکایی توضیح دادیم تفاهم های محدود با ایران هم برای ما غیرقابل پذیرش هستند”.

روزنامه نیویورک تایمز ادعا کرده است براساس توافق جدید، ایران غنی سازی اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد را متوقف می کند و در مقابل تهران، از طریق نمایندگانش، حملات علیه نیروهای امریکایی از جمله پیمانکاران امریکایی در سوریه و عراق را متوقف می کند. روزنامه نیویورک تایمز می گوید این موضوع را از مقامات ایرانی دریافت کرده است.

مقامات اسرائیلی گفته اند در استانه اعلام این توافق قرار داریم.

همچنین به گفته همین منبع، ایران همکاری با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را افزایش می دهد و از فروش موشک های بالستیک به روسیه خودداری می کند. علاوه بر این، در چارچوب این توافق، ایران انتظار دارد امریکا از تشدید تحریم ها علیه اقتصاد ایران و از توقیف نفتکش های ایرانی خودداری کند. همچنین امریکا از صدور قطعنامه ها و تصمیمات و تحریم ها و مجازات های بین المللی در سازمان ملل متحد یا آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران به دلیل برنامه اتمی اش خودداری خواهد کرد.

بازدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از صنایع هوایی اسرائیل

نتانیاهو: به امریکایی ها گفتیم مخالف توافق کوچک با ایران هستیم

وی اضافه کرد: به هر حال همانطور که برای شما توضیح دادم برای کل جهان و اینجا هم دوباره توضیح می دهم: هر آنچه را که برای دفاع از خود در برابر هر تهدیدی نیاز داشته باشیم با قدرت خودمان؛ انجام می دهیم.

نتانیاهو همچنین دیروز یکشنبه در نشست کابینه در شهر قدس (اورشلیم / بیت المقدس) هم گفت اسرائیل با هر تفاهم یا توافق کوچک هسته ای با ایران هم مخالف است.

بازدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از صنایع هوایی اسرائیل

نتانیاهو: به امریکایی ها گفتیم مخالف توافق کوچک با ایران هستیم

نتانیاهو با اشاره به برجام توضیح داد: “اسرائیل برای منع تجهیز ایران به سلاح هسته ای، فعالیت می کند. اسرائیل مخالف توافقی است که قدرت های بین المللی با ایران در سال ۲۰۱۵ (برجام) دست یافتند. موضع اسرائیل در این زمینه در منع بازگشت امریکا به برجام نقش داشت.

مشاور امنیت ملی اسرائیل (تساحی هنگبی) هم روز شنبه گذشته گفت تل آویو معامله احتمالی میان ایران و امریکا را خطر واقعی نمی داند.

وی در مصاحبه با روزنامه “اسرائیل هیوم” (اسرائیل امروز) افزود: “امریکا برای ما کار نمی کند. وقتی تضاد منافع به وجود می آید نباید انتظار داشته باشیم امریکا به صورت خودکار در همه حالت ها از ما حمایت می کند”.

مشاور امنیت ملی اسرائیل ادامه داد: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران، یک اعلام شفاف است که غین سازی با اهداف نظامی است. ایران در یک لحظه  از سطح ۶۰ درصدی هم عبور کرد و برای جهان و آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح داد که این در نتیجه اختلال فنی بود و نه یک سیاست.