رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان گفت: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود. رشتکده،   حمزه شکیب صبح چهارشنبه در همایش طراحی بر مبنای عملکرد (مبانی و نیازها) به مناسبت سالروز زلزله منجیل و رودبار در سالن حکمت دانشگاه حکمت گیلان، […]

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان گفت: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

رشتکده،   حمزه شکیب صبح چهارشنبه در همایش طراحی بر مبنای عملکرد (مبانی و نیازها) به مناسبت سالروز زلزله منجیل و رودبار در سالن حکمت دانشگاه حکمت گیلان، اظهار کرد: زلزله ۶۹ رودبار بسیار فاجعه آمیز در کمتر از ۳۰ ثانیه جان ۳۷ هزار گیلانی را گرفت.

وی با اشاره به تشکیل نظام مهندسی در کشور افزود: زلزله رودبار تجربه‌ای تلخ بود تا سازمان نظام مهندسی در کشور شکل بگیرد و توجه به سمت مهندسی سازمان سوق داده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر لزوم تغییر رویکردی در اجرا و طراحی ساختمان بیان کرد: سازه نگاری و توجه به صنعت ساختمان طراحی بر اساس عملکرد پیاده سازی شود.

شکیب با اشاره به رویکرد طراحی بر مبنای عملکرد اضافه کرد: کاهش خسارت و افزایش تاب آوری سازه و مقاوم سازی با رویکرد طراحی بر مبنای عملکرد تحقق می‌پذیرد.

وی با تاکید بر برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان، افزود: آموزش‌های ترویجی در حوزه صنعت ساختمان و تقویت سازه‌ها مورد تاکید است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از عضو ۶۰۰ هزار در این سازمان خبر داد و اضافه کرد: این داده آماری بیش از ۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

شکیب با بیان اینکه بسیاری از سازه‌ها توسط برخی افراد غیر صلاحیت دار صورت می‌گیرد، بیان کرد: سازه نگاری و صنعت ساختمان در کشور باید بازنگری شود و دولت در این راستا باید پیشگام باشد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آموزشی طراحی بر مبنای عملکرد در کشور، افزود: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر علمی سازی شیوه اجرا و نظارت در نظام مهندسی، اضافه کرد: دانش پایه کردن نظام مهندسی به تقویت سازه‌ها و مقام سازی می‌انجامد.

شکیب با بیان اینکه در بخش انرژی یکی از پرمصرف‌ها هستیم، تاکید کرد: رده انرژی در صنعت ساختمان پیاده سازی شود و سازمان نظام مهندسی باید به این سمت حرکت کند.