وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما شب و روز در تلاش هستیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند. رشتکده، عیسی زارع پور در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ما […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما شب و روز در تلاش هستیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.

رشتکده، عیسی زارع پور در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ما در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت زمینه تولید گوشی را در داخل کشور فراهم کنیم. یک برنامه ای نیز طراحی شده تا از ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد برای تولید گوشی استفاده کنیم. اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین ارائه شده و در حال راه اندازی خط تولید هستند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، بیان کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا  هزار مگابیت بر ثانیه به  اینترنت مردم سرعت داده است. ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: امروز در دولت یک مصوبه ای برای تسهیل کسب و کارهای اینترنتی داشتیم که بر اساس این مصوبه کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند. این امکان بسیار خوبی است برای فعالیت کسب وکارهایی که قصد دارند در سکوهای داخلی فعالیت کنند. یکی از مشکلاتی که مهاجرت کسب وکار های اینترنتی از سکوهای خارجی به داخلی داشت این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی کردند اما همین که به سکوهای داخلی می آمدند باید مالیات پرداخت می کردند. با مصوبه امروز هیات دولت، این معافیت مالیاتی برای کسب وکارها فراهم شد. حتی برای کسانی که اظهارنامه مالیاتی و کد مالیاتی و کسب و کار فیزیکی هم دارند، مصوب شد در صورتی که صورت های مالی خود را در این دو حالت یعنی کسب وکار برخط و کسب و کار غیر برخط جدا کنند، آن بخش از فعالیت خود را که در سکوهای داخلی انجام دهند مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد. اتفاق بزرگی برای رونق کسب و کارهای اینترنتی بر بستر سکوهای بومی به شمار می رود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بحث عدم تغییر ساعت از سوی اپراتورها پیگیری شده است؟ بیان کرد: این موضوع مربوط به اپراتور نیست. بحث تغییر ساعت را ما از همان ثانیه اول سال ۱۴۰۲ دنبال کردیم. اگر به مراجع بین المللی مانند یانا مراجعه کنید، ما از شهریور سال گذشته اعلام کرده بودیم و از ثانیه های اول اعمال شده بود. این مسئله مربوط به گوشی ها است. برای برخی از گوشی ها باید نرم افزار خود گوشی به روز شود که تغییر ساعت به صورت اتوماتیک انجام شود. در حدود ۹۳ درصد از گوشی ها این اتفاق افتاده است. برخی از گوشی ها که تولید کنندگان آنها در کشورهایی هستند که ما با آن ارتباط رسمی نداریم، در حال مذاکره هستیم که مدل به مدل مشکل حل شود. اما بحث گوشی به وزارت صمت باز می گردد. ما در تعامل با وزارت صمت و وزارت امور خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد. هر هفته هم یک مدل از گوشی ها مشکلش حل خواهد شد.