رئیس جامعه تورگردانان: بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده اند

  پرینت
رئیس جامعه تورگردانان: بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده اند
شناسه خبر : 7379 |

رییس هیأت جامعه تورگردانان ایران از مذاکره با حدود ۵۰ کشور برای برگزاری گردهمایی توراپراتورهای جهان در ایران خبر داد و گفت:‌ اگر بی‌تفاوت باشیم ایران از فهرست مقاصد سفر حذف می‌شود. باید تلاش کنیم بازار ایران را برگردانیم. رشتکده،  ابراهیم پورفرج اظهار کرد: وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور هنوز به روال پیش از سال ۱۳۹۸ […]

رییس هیأت جامعه تورگردانان ایران از مذاکره با حدود ۵۰ کشور برای برگزاری گردهمایی توراپراتورهای جهان در ایران خبر داد و گفت:‌ اگر بی‌تفاوت باشیم ایران از فهرست مقاصد سفر حذف می‌شود. باید تلاش کنیم بازار ایران را برگردانیم.

رشتکده،  ابراهیم پورفرج اظهار کرد: وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور هنوز به روال پیش از سال ۱۳۹۸ برنگشته است، ولی ما تلاش می‌کنیم بازار ایران را برگردانیم.

رییس هیأت جامعه تورگردانان ایران از پیگیری‌ها برای برگزاری دومین گردهمایی توراپراتورهای جهان در ایران در بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:‌ این مکاتبات از طرف جامعه تورگردانان ایران با اتحادیه‌های توراپرتورهای گردشگری کشورهای دیگر در حال انجام است. تا کنون نیز تعدادی از کشورها به این دعوت پاسخ مثبت داده‌اند. گردهمایی نخست اواخر دهه ۸۰ در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد با حضور نزدیک به ۱۳۰ توراپراتور بزرگ جهان در ایران برگزار شد که بازتاب بسیار خوبی برای صنعت گردشگری ایران داشت. معتقدیم اگر رؤسای شرکت‌ها و تورپراتورهای نامدار و معتبر جهان، شرایط ایران را از نزدیک ببینند، متقاعد خواهند شد و خودشان برای کشور ما تبلیغ خواهند کرد. البته با توجه به وقایع اخیر برخی از این شرکت‌ها و توراپراتورهای گردشگری نگرانی‌هایی درباره سفر به ایران دارند که مطمئنیم اگر دولت همراهی کند، این گردهمایی به خوبی برگزار خواهد شد.

پورفرج تاکید کرد که “برگزاری این گردهمایی به همکاری دولت در زمینه صدور ویزا و حمایت‌های مالی نیاز دارد” و ادامه داد: در دهه ۸۰ وقتی این گردهمایی برای حدود ۱۳۰ نفر از اپراتورهای بزرگ جهان برگزار شد، حدود ۷۵۰ میلیون تومان هزینه داشت، اما الان برگزاری چنین گردهمایی‌ای حدود چهار و نیم میلیارد تومان هزینه دارد، که اگر دولت کمک نکند دیگر نباید توقع برقراری ارتباط‌های بین‌المللی توریستی و ورود گردشگران خارجی به ایران را داشته باشد.

او بیان کرد: توریست فقط درآمدزایی به همراه ندارد، بلکه امنیت را به هم به دنبال خواهد داشت. هرچقدر توریست به یک مقصد بیشتر سفر کند آن مقصد امنیت بیشتری دارد و اصولاً امنیت باعث گسترش رفت و آمد می‌شود. ضرورت دارد ما ذهنیت‌های پیش‌آمده را پاک کنیم.

پورفرج افزود: در حال حاضر بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که اگر این رویه طولانی شود، پس از مدتی، دیگر نامی از ایران  در بین مقاصد سفر آورده نشود. ما امیدواریم با گردهمایی توراپراتورهای جهان، رفت‌وآمدها را دوباره از سر بگیریم و بازار ایران را برگردانیم، تمام همّ خود را در این مسیر می‌گذاریم.

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران درباره آمارهایی که از ورود گردشگران خارجی به ایران داده می‌شود، اظهار کرد: واقعیت آن است که تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران خیلی کم شده است. البته از کشورهای همسایه به‌ویژه عراق برای زیارت به ایران می‌آیند، ‌حالا ممکن است چند روزی هم به شمال ایران بروند، ولی بحث ما درباره «گردشگر» است. آن سفرها معمولاً با هدف زیارت انجام می‌شود که شاید بخشی از آن جنبه توریستی داشته باشد. بحث ما هم این نیست که آن‌ها به چه منظوری و چرا به ایران می‌آیند. موضوع این است ما گردشگرانی را که در حال سفر در دنیا هستند و به ایران نمی‌آیند باید به ایران بیاوریم تا شرایط را از نزدیک ببینند. نباید مبنای کار ما این باشد که مثلاً ۱۰۰ هزار نفر از عراق به ایران بیایند و این آمار برای ما کفایت کند و باقی بازارهای گردشگری را تعطیل کنیم.

پورفرج گفت: توراپراتورها از سال ۱۳۹۸ در بحران به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها دیگر توان ادامه دادن پس از چهار سال رکود گردشگری را ندارند. لازم است در این‌باره دولت همراهی و همکاری بیشتری داشته باشد تا دوباره ایران به فهرست مقاصد سفر بازگردد.

نوشته های مشابه
کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
حکم اعدام کارگردان۵۰ ساله سینما به اتهام تجاوز به ۴ دختر دانش‌آموز نقض شد
در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو: ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی معرفی می شود
مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛ صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان : سلامت مردم خط قرمز ماست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.