برای ایران ضد روس و ضد آمریکا بودن خطرناک است. زیرا باید منافع ملی‌مان را اولویت قرار دهیم و سپس مخالفت با سلطه آمریکا را مدنظر قرار دهیم. رشتکده،  محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه من ضد روس نیستم و در دوران وزارتم ۲۸ سفر به روسیه داشتم، تاکید کرد: برای […]

برای ایران ضد روس و ضد آمریکا بودن خطرناک است. زیرا باید منافع ملی‌مان را اولویت قرار دهیم و سپس مخالفت با سلطه آمریکا را مدنظر قرار دهیم.

رشتکده،  محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه من ضد روس نیستم و در دوران وزارتم ۲۸ سفر به روسیه داشتم، تاکید کرد: برای ایران ضد روس و ضد آمریکا بودن خطرناک است. زیرا باید منافع ملی‌مان را اولویت قرار دهیم و سپس مخالفت با سلطه آمریکا را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش جماران، امروز وضعیت اوکراین نتیجه بازی موفق امنیتی‌سازی آمریکا است. البته این از جنایات روسیه در اوکراین کم نمی‌کند؛ درواقع اوکراین قربانی شد تا آمریکا بتواند روسیه را گرفتار اجماع امنیتی جهانی کند.

امروز روسیه در هیچ حوزه‌ای توان رقابت ندارد، جز آنچه که آن را توازن راهبردی می‌خواند و هدفش آن است که مانند آمریکا دنیا را چندین بار نابود کند. رفتن روسیه به سمت اوکراین، فریادی بود برای آنکه با این کشور مذاکره کنند.

اگر کشوری دنبال اتحاد دائمی باشد؛ در چاله می‌افتد. چرا چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی بین‌ آنها وجود ندارد و پکن هم از این وضعیت ادراک درست دارد.

امروز باید با چین محکم‌ترین روابط را داشته باشیم، همچنان‌که ۱۸۰ کشور دیگر دنیا این روابط را دارند. اما باید بدانیم که امروز نه تنها چین بلکه هیچ کشور دیگری ابزار کافی برای ابرقدرت شدن و هژمون شدن جهانی و منطقه‌ای را ندارد که این خاصیت دوران پساقطبی است.