سردار جلالی: در بررسی ها درباره مسمومیت ها مشخص شد یک نوع فناوری شناختی رسانه‌ای بر اثر یک سری سیاست‌ها یا روش‌های شناختی، جامع شناسی و روان شناسی روی ذهن دختران ما اثر می‌گذارد و آن را تبدیل به یک عارضه پزشکی می‌کند. این روش را اضطراب اجتماعی نام بردند. رشتکده،  رئیس سازمان پدافند غیرعامل […]

سردار جلالی: در بررسی ها درباره مسمومیت ها مشخص شد یک نوع فناوری شناختی رسانه‌ای بر اثر یک سری سیاست‌ها یا روش‌های شناختی، جامع شناسی و روان شناسی روی ذهن دختران ما اثر می‌گذارد و آن را تبدیل به یک عارضه پزشکی می‌کند. این روش را اضطراب اجتماعی نام بردند.

رشتکده،  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در ماجرای مسمومیت های اخیر مدارس دخترانه، هیچ حمله شیمیایی یا بیولوژیکی در کار نبوده و شیوه نوینی از جنگ سایبری اتفاق افتاده است.
سردار جلالی، امروز در نشست تهدیدات نوین سایبری و اقدامات مصون سازی از منظر راهبردی و فنی در مشهد که به میزبانی شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی (فاوا) برگزار شد اظهار کرد: در ماجرای مسمویت های اخیر، هیچ حمله شیمیایی یا بیولوژیکی در کار نبوده و شیوه نوینی از جنگ سایبری اتفاق افتاده است.
وی افزود: در بررسی ها درباره مسمومیت ها مشخص شد یک نوع فناوری شناختی رسانه‌ای بر اثر یک سری سیاست‌ها یا روش‌های شناختی، جامع شناسی و روان شناسی روی ذهن دختران ما اثر می‌گذارد و آن را تبدیل به یک عارضه پزشکی می‌کند. این روش را اضطراب اجتماعی نام بردند.
سردار جلالی با اشاره به نقش رسانه ها در بروز مسمومیت های اخیر گفت: این یک فناوری جدید است که اگر کسی به رسانه وابسته بشود دچار آن می‌شود. در این قضیه نیز دیدیم که دختران ما احساس فیزیکی مسمومیت می‌کردند در حالی که در آزمایشات پزشکی مشخص شد سمی وجود ندارد و عوامل بیولوژیک دیگری نیز باعث این قضیه نشده است.
سردار جلالی ادامه داد: این یک فناوری جدید است که می‌تواند در زمینه ایجاد حالت فیزیکی با ابزار روانشناختی اثر بگذارد. در انسان‌ها خانم‌ها و جوانان حساس تر هستند. به همین علت، دشمن به طور ویژه دختران جوان را مورد هدف قرار داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: توقف مسمومیت ها به صورت جالبی و با کنترل اخبار در رسانه‌ها انجام شد. به صورتی که پس از کنترل انتشار اخبار مسمومیت‌های سریالی در مدارس، دیگر شاهد ادامه مسمومیت ها نبودیم. منشا این مسمومیت‌ها در رسانه بود و میکروب یا چیز دیگری در آن نقش نداشت. متاسفانه فضای زیر ساختی شکل گیری افکار عمومی را به علت سستی‌های دولت گذشته در  اختیار خارجی ها قرار دادیم و دشمن از این فرصت استفاده کرد.
همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از عملکرد کارگروه فناوری اطلاعات در رصد تهدیدات بیان کرد: استان خراسان رضوی به واسطه وجود حرم مطهر رضوی و البته موقعیت خاص ژئوپلوتیکی که دارد، دارای ۴ پارک علم و فناوری و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری است. با وجود چنین زیرساخت‌هایی و البته نیروی انسانی نخبه در حوزه امنیت سایبری، ظرفیت برگزاری چنین همایش‌هایی را بیش از پیش داریم.
هاشم جنگی افزود: یکی از اقدامات موثر سازمان، ارسال و اجرای سند زیرساخت‌های سایبری در سطح استان بود. این سند راهبردی به ۲۰ سازمان ارسال شده و درحال بررسی بازخوردهای آن هستیم و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. طی این اقدامات حدود ۷۵ درصد در حوزه اقدامات پیشگیرانه و ۵۵ درصد در حوزه نیروی انسانی موفقیت و پیشرفت داشته‌ایم.
وی افزود: مهم‌ترین چالش ما در استان استفاده حداکثری از تجهیزات و خدمات بومی امن مورد تایید، مسال مربوط به بودجه و ایجاد ساختار تیم واکنش سریع است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که پیگیر اجرای دستورالعمل‌های سازمان ستاد کل نیروهای مسلح و شورای پدافند غیرعامل استان باشند و سند نظام آمادگی در برابر تهدیدات سایبری را مورد توجه قرار بدهند.