مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود بیش از ۵ میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات اخیر به این استان خبر داد. رشتکده،  ولی جهانی ، اظهار کرد: گیلان به جهت تنوع اقلیمی، جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در طول سال میزبان گردشگران و مسافران است. وی از ورود بیش از ۵ میلیون […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود بیش از ۵ میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات اخیر به این استان خبر داد.

رشتکده،  ولی جهانی ، اظهار کرد: گیلان به جهت تنوع اقلیمی، جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در طول سال میزبان گردشگران و مسافران است.

وی از ورود بیش از ۵ میلیون نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات اخیر به گیلان خبر داد و افزود: با عنایت به در پیش بودن پایان تعطیلات تابستانی و ادامه سفر هم میهنان عزیز به استان گیلان، از روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه تاکنون حدود ۵ میلیون نفر مسافران و گردشگران وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه این استان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شده است، گفت: آب و هوای خوب، جاذبه‌های دیدنی، قدمت و پیشینه تاریخی و همچنین مواهب طبیعی در گیلان دست به دست هم داده تا این استان از لحاظ گردشگری حرف برای گفتن داشته باشد.

جهانی با اشاره به اماکن پربازدید گیلان در تعطیلات و سفرهای مختلف، بیان کرد؛ با توجه به بررسی به عمل آمده بیشترین بازدیدهای گردشگران از شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستای، شهر انزلی و لاهیجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به سهم اشتغالزایی گردشگری در گیلان، افزود: ظرفیت اقامتی استان گیلان بیش از ۱۲۰ درصد سطح اشغال داشته که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم.