مجلس آینده برای تأمین معیشت جامعه و مهار تورم اقدامات لازم را انجام دهد. رشتکده، علی زند می‌گوید: جامعه کارگری به رغم انتقاد به عدم توجه کافی قانون‌گذاران به معیشت، تورم و مصوباتی از قبیل افزایش سن و سابقه بازنشستگی، از نمایندگان مجلس دوره دوازدهم انتظارات خاصی دارد که امید است مجلس آتی با نگاه […]

مجلس آینده برای تأمین معیشت جامعه و مهار تورم اقدامات لازم را انجام دهد.

رشتکده، علی زند می‌گوید: جامعه کارگری به رغم انتقاد به عدم توجه کافی قانون‌گذاران به معیشت، تورم و مصوباتی از قبیل افزایش سن و سابقه بازنشستگی، از نمایندگان مجلس دوره دوازدهم انتظارات خاصی دارد که امید است مجلس آتی با نگاه ویژه‌ای خواسته‌های جامعه کارگری را اجابت کند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: جامعه کارگری به رغم انتقاد به عدم توجه کافی قانون‌گذاران به معیشت، تورم و مصوباتی از قبیل افزایش سن و سابقه بازنشستگی، از نمایندگان مجلس دوره دوازدهم انتظارات خاصی دارد که امید است مجلس آتی با نگاه ویژه‌ای خواسته‌های جامعه کارگری را اجابت کند.

علی زند افزود: نخست اینکه نمایندگان مجلس با ایجاد امنیت شغلی، در راستای دائمی شدن قراردادها در کارهای با ماهیت مستمر، راه استثمار و استضعاف نیروی کار را مسدود کنند. همچنین با تدوین و طراحی قوانین مناسب با رویکرد تأمین زیرساخت‌ها و با هدف تعیین دستمزد عادلانه که تأمین‌ کننده معیشت واقعی و درخور شأن و منزلت و افزایش قدرت خرید جامعه بالاخص کارگران است، تلاش کنند.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید با اتخاذ تدابیر منطقی و علمی برای تأمین معیشت جامعه و مهار تورم اقدامات لازم را انجام دهد تا از کوچک شدن سفره مردم جلوگیری کند. از سوی دیگر شرایط پیگیری ایجاد پوشش بیمه کارگران ساختمانی و فصلی باید در اولویت قرار گیرد. نمایندگان مجلس باید به معیشت و بیمه کارگران ساختمانی و کارگران فصلی توجه ویژه داشته باشند و به دغدغه‌های آنها در این خصوص پایان دهند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی اظهار داشت: باید ضمن توجه ویژه به اصل ۴۳ قانون اساسی، روند ناصواب واگذاری‌ها در اصل مترقی ۴۴، خصوصی‌سازی و واگذاری به سهامداران فاقد اهلیت که نتیجه‌ای جز رهاسازی و سوخت سرمایه‌های ملی و انسانی نداشته است، با مصوبات جامع و کامل از جامعه کار و تولید صیانت کنند.

زند تصریح کرد: تأمین اجتماعی متعلق به کارگران بوده و حق‌الناس است، بنابراین نمایندگان مجلس و دولت می‌بایست در عمل استقلال سازمان تأمین اجتماعی را به رسمیت بشناسند. همچنین در راستای خواست موکلین خود با تهیه و تصویب طرح ۳ فوریتی، مصوبه افزایش سن و سابقه بازنشستگی را ملغی کنند. از سوی دیگر شرکت‌های پیمانکاری اغلب منشاء سوءاستفاده از کارگران هستند و بر این اساس نمایندگان مجلس باید دولت را ملزم کنند تا شرکت‌های پیمانکاری را منحل کند.

وی به موضوع واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق کالا در کشور اشاره کرده و بیان داشت: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تهدید جدی برای رونق تولید، امنیت شغلی کارگران و اشتغال مولد است. بنابراین مجلس شورای اسلامی می‌بایست با تصویب قوانین لازم از واردات کالاهایی که در داخل کشور توانایی تولید آنها وجود دارد، بیش از پیش جلوگیری کند تا از این مسیر حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال پایدار تحقق یابد.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تأکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم با بهره‌گیری از نظرات تخصصی، علمی و مشاوره با گروه‌های مختلف، برای رفع مشکلات و معضلات از هیچ کوششی دریغ نکنند و در قانون‌گذاری و نظارت بر امور اجرایی، مصالح اقشار مختلف جامعه به خصوص کارگران را در اولویت قرار دهند.

زند ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام خمینی عصاره فضائل ملت است و تنها با انتخاب نمایندگان شجاع، متعهد و متخصص می‌توان همزمان با صیانت از نیروی کار و تولید، اسباب پویایی و رشد اقتصادی کشور را رقم زد. در این راستا کارگران نیز باید برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات خود در انتخابات پیش رو شرکت کرده و نمایندگانی همسو با جامعه کارگری انتخاب کنند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که کارگران را از وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی دانسته‌اند، ضمن دعوت از جامعه کار و تولید برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند، اضافه کرد: جامعه کارگری همگام با سایر اقشار در انتخابات حضوری پرشور و آگاهانه خواهد داشت تا مشارکت در سرنوشت خود، نمایش وحدت و غرور ملی، زمینه‌های پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم سازند.