شوقی:همکاری جهادی تمام دستگاه‌ها موجب جلوگیری از ایجاد بحران برف در شهر رشت شد. رشتکده،  رحیم شوقی با حضور در صحن شورای اسلامی شهر با ارائه گزارشی در راستای فعالیت‌ها و اقدام‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری پیرامون عملیات برف‌روبی معابر شهری گفت: همراهی و همکاری موثر اسدالله عباسی استاندار گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی […]

شوقی:همکاری جهادی تمام دستگاه‌ها موجب جلوگیری از ایجاد بحران برف در شهر رشت شد.

رشتکده،  رحیم شوقی با حضور در صحن شورای اسلامی شهر با ارائه گزارشی در راستای فعالیت‌ها و اقدام‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری پیرامون عملیات برف‌روبی معابر شهری گفت: همراهی و همکاری موثر اسدالله عباسی استاندار گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان،سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان،محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر موجب جلوگیری از ایجاد بحران برف در شهر رشت شد.

وی با قدردانی از همکاری به موقع و اثرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان به ویژه دریادار دوم منصور لشنی فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجای رشت و همچنین حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، افزود: پیش بینی نقاط ضعف را از قبل داشتیم منتهی حین انجام عملیات به یکسری کاستی‌ها رسیدیم و تلاش خواهیم کرد این کاستی‌ها برف شود و در این راستا به جهت کاستی‌هایی که طی شب‌های گذشته در شهر داشتیم و زحمت‌هایی که برای مردم عزیز ایجاد شد، عذرخواهی می‌کنم.

شهردار رشت با اشاره به بارش برف سنگین طی سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۹۳، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در گیلان، بیان نمود: یک دقیقه غفلت در لحظه اوج بارش برف ممکن است شهر با خطر سقوط مواجه شود و براین اساس چهارشنبه هفته گذشته با توجه به هشدارهای سازمان های مدیریت بحران گیلان و هواشناسی استان، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری به منظور آماده باش نیروهای خدمات رسان عمران شهری و مناطق پنجگانه شهری تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

شوقی از به کارگیری یک هزار نیروی خدمات‌رسان شهرداری برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهر رشت خبر داد و یادآور شد: همزمان با آغاز بارش برف،همکاران بنده با به کارگیری یکصد دستگاه ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی عملیات برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهری را انجام دادند.

وی با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران شهرداری ساعت ۴ بامداد دوشنبه در منطقه چهار شهری تشکیل شد،تصریح کرد: با توجه به حجم سنگین بارش برف، دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند و با تلاش همکارانم به سختی توانستیم معابر اصلی را باز نگه داریم.

شهردار رشت، برف روبی خیابان‌ها و معابر اصلی را اولویت نخست طبق دستورالعمل های وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد و گفت: شب دوم بارش برف سنگین، تعداد ماشین آلات برای برف روبی خیابان‌ها و معابر شهری رشت به ۱۲۸ دستگاه افزایش پیدا کرد و ماشین آلات دیگر دستگاه‌ها و شهرداری‌های اطراف به کمک آمدند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری جابه‌جایی شهروندان را به صورت رایگان انجام دادند، اظهار کرد: نمک پاشی شبانه خیابان‌ها و معابر برای جلوگیری از یخبندان صبحگاهی ادامه دارد و در این راستا دست تمام کارکنان و کارگران شهرداری که از جان گذشتگی کردند، را می‌بوسم.