آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی در مرداد ماه ۹۹ نسبت به پوشش ۴۹۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

در استان/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت، شهرام مومنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت ضمن خدا قوت و دعای خیر و سلامتی برای تمامی آتش‌نشانان و خدمت گذاران، ادامه داد: در تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت در مجموع شاهد اعزام آتش‌نشانان به ۲۵۸ مورد آتش‌سوزی،  ۱۰۷ مورد حادثه و ۱۲۵ مورد خدمات ایمنی در رشت و حومه شهر بودیم.

وی بابیان اینکه در میان آتش‌سوزی‌ها؛ آتش گرفتن علفزارها با ۱۴۷ مورد و منزل مسکونی با ۶۹ مورد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: علت ۵۱ درصد آتش‌سوزی‌ها اتصال در سیستم سیم‌کشی برق بوده است.

مومنی با اشاره به بی‌احتیاطی و عدم توجه شهروندان که موجبات بروز آتش‌سوزی‌ها را فراهم می‌کند، افزود: متأسفانه عواملی همچون روشن ماندن و رها کردن لوازم برقی و گازی، عدم تمیزکاری به‌موقع هود آشپزخانه‌ها، روشن گذاشتن لپ تاب، اتو و سشوار بر روی تخت خواب، فرش و یا عدم دقت به بسته بودن شیرهای گاز بهنگام جابجایی بخاری و… موجبات بروز انفجارات و آتش‌سوزی‌ها ناخواسته خواهد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت در پایان ضمن تأکید بر ارزش مهم داشتن بیمه آتش‌سوزی به شهروندان، توصیه کرد:  از میان ۶۹ خانه آتش‌گرفته در مرداد ۹۹ تنها ۲۲ درصد دارای بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند که توصیه می‌شود شهروندان زمان را از دست ندهند و در اسرع وقت نسبت به بیمه منازل مسکونی، اموال و اماکن تجاری خود اقدام کنند.