چرا باید مصاحبه ساده و بی اهمیت  دبیر ستاد انتخابات گیلان و یا کشور در مورد جزئیات انتخابات شایسته تقدیر باشد! یعنی در این استان گیلان یک مصاحبه چالشی و متفاوت نیز برای انتخابات ایجاد نشده بود!؟ یا این که استاندار گیلان در هنرستان دخترانه حضور یافته و در مورد ضرورت رای اولی‌ها صحبت می‌کند نشانه کدام اهمیت خبری است که شایسته تقدیر باشد

اختصاصی رشتکده: ‘برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در گیلان بیشتر از آن‌که به جایی برای تقدیر از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه باشد به جایی برای رزومه‌سازی و تقدیر از رسانه‌های تبدیل شده است. هرچه بیشتر می‌گذرد تعداد این جشنواره‌ها بیشتر و سطح کیفی آن نیز پایین تر می‌رود. البته برای برخی کیفیت هیچ اهمیت ندارد و تنها دنبال محتوا هستند.

آخرین آن، جشنواره « فصلی رسانه‌های گیلان » است که با محوریت انتخابات مجلس و افزایش جمعیت از بیشتر نزدیکان دولت و خانه مطبوعات تقدیر کرد. نگاهی به مطالب برگزیده نشان می‌دهد بیشتر از آن‌که سطح کیفی هدف باشد به دنبال مطرح کردن برخی افراد هستند و حتی در زمینه انتخابات و افزایش جمعیت هم شایسته سالاری را توجه نمی‌کنند.

به طور مثال چرا باید مصاحبه ساده و بی اهمیت  دبیر ستاد انتخابات گیلان و یا کشور در مورد جزئیات انتخابات شایسته تقدیر باشد! یعنی در این استان گیلان یک مصاحبه چالشی و متفاوت نیز برای انتخابات ایجاد نشده بود!؟ یا این که استاندار گیلان در هنرستان دخترانه حضور یافته و در مورد ضرورت رای اولی‌ها صحبت می‌کند نشانه کدام اهمیت خبری است که شایسته تقدیر باشد!؟

این چه جشنواره‌ای است که حتی یک برگزیده‌اش مطلب انتقادی نداشته است. نهایت انتقاد این بوده که چرا مردم گیلان جمعیتشان زیاد نشده است و حتی دنبال علت نیز نمی‌گردند! دریغ از قطره‌ای انتقاد حتی منصفانه از وضعیت اقتصادی و یا اجتماعی استان! گویی همه چیز گل و بلبل است و مهم ترین خبر استان مصاحبه دبیر ستاد انتخابات استان است و مشق انتخابات استاندار! ثمره چنین مدیریتی است که نه در ایام انتخابات مشارکت مطلوبی صورت می‌گیرد و نه در مورد افزایش جمعیت اتفاقی خاص رقم می‌خورد.

گفتنی است در مورد پرداخت یارانه به رسانه‌ها هم ابهاماتی وجود دارد و نام افرادی دیده می‌شود که در رتبه بندی پایگاه‌های خبری هیچ جایگاهی ندارند، اینجا هم که کل جوایز متعلق به این افراد است که در مورد آن بعدا صحبت خواهیم کرد.  ظاهرا یک دورهمی دوستانه گرفته شده و بقیه نیز سیاهی لشکر هستند که در خدمت این اساتید باید انجام وظیفه کنیم.