نگاهی به تصاویر استانداری گیلان بیندازید. همه با کت و شلوار شیک و مدرن! این‌ها کدام یک کارگر هستند!؟ حداقل حقوق آن‌ها چقدر است که در روز جهانی کارگر هم باید از آن‌ها تقدیر شود!؟ 

اختصاصی رشتکده: در حالی که مراسم اصلی روز کارگر  گیلان هیچ کدام از مسئولین حضور نداشتند که پای درددل کارگران بنشینند، استاندار و مدیران اداره کار در اقدامی عجیب مراسمی جداگانه برگزار کردند که در آن از کارفرمایان و کارگران به اصطلاح نمونه تجلیل شدند. اسمش را هم گذاشته‌اند«جشنواره امتنان! از کارگران نخبه، گروه های کار و واحد های نمونه در گیلان» حتی تلفظ آن هم سخت و عجیب و خنده‌دار است.

اول ماه می روز جهانی کارگر است و ظاهرا تنها در گیلان است که به جای کارگران از کارفرمایان تقدیر می‌شود. کارگران نمونه و نخبه نیز معمولا به کسانی گفته می‌شود که خلاقیتی در عرصه کاری ایجاد کردند و به افرادی مستقل تبدیل شده‌اند که شباهت چندانی به معنای متداول کارگران ندارند.

ظاهرا آقای استاندار و مدیرکل کار گیلان نمی‌دانند که این روز جهانی کارگر است و منظور همه کارگران نمونه و غیرنمونه مورد ادعا است و باید نسبت به همه توجه شود! به واقع منظور از کارگر نمونه چیست!؟ کارگر نمونه چه مشخصاتی دارد!؟ آیا کارگری که مسائل کارگری را پیگیری می‌کند و یا دنبال حقوق هم صنفان خود است  در این دسته قرار ندارد!؟

نگاهی به تصاویر استانداری گیلان بیندازید. همه با کت و شلوار شیک و مدرن! این‌ها کدام یک کارگر هستند!؟ حداقل حقوق آن‌ها چقدر است که در روز جهانی کارگر هم باید از آن‌ها تقدیر شود!؟

از آن مهم‌تر چرا این مسئولین در مراسم روز کارگر شرکت نکردند که مدام از وضعیت معیشتی  نارضایتی خود را مطرح کردند. چرا به مانند سال‌های قبل مجوز راهپیمایی برگزار نشد. مگر همین مدیرکل کار گیلان سال‌ها داده نزده بود که با مدیران ما لیبرالی هستند و به فکر کارگران نیستند. چرا حالا که خودشان مسئولیتی دارند هیچ تفاوتی ایجاد نشده است. البته فعالان کارگری معتقدند که در گذشته نسبت به کارگران توجه بیشتری می‌شد  و حداقل جلوی راهپیمایی آرام و مسالمت‌آمیز  آن‌ها گرفته نمی‌شد. لااقل انتظار بود در حفظ ظاهر برخی چیزها را رعایت کنند که ظاهرا خبری نیست.