تا اینجا فعال‌ترین منتخب جدید گیلان در مجلس هم سعید رحمت زاده است و در توئیتر بیشتر خودش را نشان می‌دهد و مورد توجه نیز قرار گرفته است.

اختصاصی رشتکده: شش نماینده جدید از استان گیلان در مجلس دوازدهم حضور خواهند داشت که هرکدام به دلایل مختلفی وارد مجلس شده‌اند.

در غرب گیلان چهار نماینده دوره دوازدهم جدید هستند. یاسر اسلامدوست بیشتر به خاطر اجماع کل اسالم و منطقه تالش و همچنین نقش و محبوبیت پدرش در منطقه به عنوان نماینده انتخاب شد.

کریم معصومی نیز اولین نماینده منطقه شفت در مجلس است که نارضصایتی نسبت به نماینده مستقر و همچنین آرای شکننده بهروزی فر و امام پناهی در شفت موفق شد نماینده شود.

در پیروزی علیجانی شوکی در حوزه انتخابیه رودسر و املش استمرار حضورش در انتخابات مجلس نقش زیادی داشت. علیجانی در انتخابات متعددی حضور داشت و آرای پایه خوبی داشت که هیچگاه زیادتر نمی‌شد. وی در این دوره بیشتر آرای اشکورات را به خود اختصاص داد و دیگر کاندیداها نتوانستند آرای چندانی به دست بیاورند.

سلمان زارع هم در لاهیجان و سیاهکل و رودبنه حضور پررنگی داشت و از نظر خانوادگی در هر سه منطقه حضور داشت. وی همچنین مورد حمایت بخشی از متمولین منطقه بود.

مهدی فلاح هم در رشت کاندیدای تمام لیستهای اصولگرایی از «چنارها» تا «پاچوشها» بود و عدم مشارکت گسترده در انتخابات عامل پیروزی نهایی وی در انتخابات!

اما سعید رحمت زاده داستان متفاوتی داشت و در انتخاباتی پیروز شد که در نوع خود جنجالی ترین انتخابات صومعه‌سرا محسوب می‌شد و نسبت آرا بسیار اندک بود. رحمت زاده  که در گذشته نیز کاندیدا بود بخشی از حامیان دلخوش را به خود را جذب کرد و بیشتر حامیان گذشته اسرارپوش هم به سمت وی آمدند. البته حمایت‌های غیرمستقیم جریانات سیاسی نیز در افزایش آرای وی موثر بود.

تا اینجا فعال‌ترین منتخب جدید گیلان در مجلس هم سعید رحمت زاده است و در توئیتر بیشتر خودش را نشان می‌دهد و مورد توجه نیز قرار گرفته است. او در مورد مسائلی صحبت می‌کند که دیگر نمایندگان و منتخبان گیلان چندان علاقه‌ای برای صحبت درباره آن ندارند. به طور مثال او در مورد اظهارات عجیب یوسفعلی میرشکاک شاعر در مورد شمال صحبت کرد و خواستار عذرخواهی وی شد. وی همچنین در مورد ترافیک سنگین رودبار نیز توئیت زد و خواستار تکمیل پروژه اتوبان در مسیر برگشت شد. وی همچنین در مورد آزادشدن خرید جت شخصی نیز ابراز نظر داشت و نسبت به چنین موضوعاتی انتقاد کرد.

رحمت زاده همان فردی بود که بعد از پیروزی در انتخابات فیلم جشن انتخاباتی وی حواشی زیادی ایجاد کرد که منجر به عذرخواهی وی گردید و انتقاداتی را نسبت به وی ایجاد کرد. با این حال او نشان داده که نسبت به مسائل خبری مایل به اظهارنظر است و در این زمینه بی شباهت به غلامعلی جعفرزاده نماینده پیشین رشت نیست. با این حال وی فعلا به رادیکالی جعفرزاده صحبت نمی‌کند، ولی سعی دارد خودش را نسبت به بقیه نمایندگان متفاوت نشان دهد.