فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه وظایف سپاه پنهان نیست زیرا خود مردم اصلی ترین عنصر قدرت سپاه هستند، تصریح کرد: دشمنان نزدیک به یک ماه سعی دارند تمامی نقاط کشور را به آشوب بکشانند. رشتکده،  سردار محمد عبدالله پور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت که در مصلی امام […]

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه وظایف سپاه پنهان نیست زیرا خود مردم اصلی ترین عنصر قدرت سپاه هستند، تصریح کرد: دشمنان نزدیک به یک ماه سعی دارند تمامی نقاط کشور را به آشوب بکشانند.

رشتکده،  سردار محمد عبدالله پور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شیراز، اظهار کرد: دشمنان تصور دارند با انجام چنین اقدامات کورکورانه‌ای می‌توانند مردم را از انقلاب و نظام نا امید کنند ولی مردم در طی این مدت نشان دادند تا پای جان خود از جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: در دو سال گذشته فرمانده سابق سپاه ناحیه رشت هر چه در توان داشت در نهایت اخلاص انجام داد و از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کمبودهای موجود در شهر رشت در عرصه‌های مختلف بیان کرد: در شهر به دلیل کمبود امکانات در حوزه پایگاه‌های مقاومت نمی توانیم از همه قدرت مردم و بسیج استفاده کنیم که این معضل باید برطرف شود.

عبدالله‌پور از وجود ۱۲ حوزه پایگاه مقاومت در سطح شهر رشت خبر داد و افزود: براساس آمار سطح شهر رشت به ۲۲ حوزه مقاومت نیاز دارد ولی اکنون ۱۲ حوزه مقاومت در این شهر دارد لذا بسیج در شهرستان رشت باید به دو برابر ظرفیت فعلی برسد.

وی با بیان اینکه وظایف سپاه پنهان نیست زیرا خود مردم اصلی ترین عنصر قدرت سپاه هستند، تصریح کرد: دشمنان نزدیک به یک ماه سعی دارند تمامی نقاط کشور را به آشوب بکشاند و هدفشان خسته کردن نیروهای امنیتی و بسیجی است ولی بسیج، مردم و سپاه تسلیم یک عده اغتشاشگر نخواهد شد زیرا جمهوری اسلامی با خون شهدا به آزادی رسیده و صاحبش امام زمان(عج) است.

فرمانده سپاه قدس گیلان نسل جدید بسیجیان را با بصیرت‌تر از نسل قدیم دانست و گفت: نسل جدید بسیجیان امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس را ندیدند ولی تا پای جان از انقلاب و رهبری به خوبی در حال دفاع هستند و حتی از خون خود هم می‌گذرند.

عبدالله‌پور با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت بسیج در جنگ نرم و سخت عنوان کرد: بسیج با اتکا به توانایی‌های خود این توان را دارد که جنگ سخت و نیمه سخت دشمن را خنثی کند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران برای کمک به مردم منتطر هیچ نهادی نمی‌ماند، افزود: در استان گیلان ۷۷۰ روستا آب شرب دائم ندارند؛ به این منظور سپاه قدس گیلان هدفگذاری کرده تا به تمامی این روستاها آب رسانی کند.

سرهنگ محمد نیک فطرت، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز، با بیان اینکه بسیج تبلور ایستادگی در برابر استکبار است، اظهار کرد: بسیج و لشکر ۲۰ میلیونی آن در تمامی بحران‌ها در کنار مردم، انقلاب و مستضعفین بوده و از هیچ تلاشی برای حفظ این انقلاب دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد آشوبات اخیر در کشور گفت: اغتشاش های اخیر یک جنگ ترکیبی بوده است زیرا دشمن با بمباران رسانه‌ای سعی داشت اذهان عمومی را به آینده جمهوری اسلامی ناامید کند.

سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در ادامه، با بیان اینکه بسیج نماد وفا و ایثارگری در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: بسیج در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم در عرصه‌های مختلف دریغ نکرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سپاه ناحیه رشت در دوران کرونا گفت: استان گیلان و شهرستان رشت کانون شیوع کرونا در کشور بوده و هر روزه تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست می‌دادند ولی بسیجیان شهرستان رشت با حضور در بیمارستان‌ها کمک شایانی به کاهش این ویروس در استان گیلان کمک کردند.

فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت طرح بیمه سلامت را یکی از طرح‌های مهم اجرا شده توسط سپاه دانست و بیان کرد: طرح بیمه سلامت جزو طرح‌های مهم بوده است که در آن تعداد زیادی از افراد فاقد بیمه شناسایی و بیمه شدند که این مهم با همت سپاه ناحیه رشت انجام شد.

قاسمی از وجود ۱۰۰ گروه جهادی در شهرستان رشت خبر داد و افزود: در طی این مدت جهادگران در کنار محرومان بودند و وجود ۱۰۰ گروه جهادی نشان دهنده همین امر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ساخت مسکن محرومین توسط سپاه قدس گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی این مدت ۴۲ واحد مسکن محرومین را احداث کرده و تحویل نیازمندان دادیم که جای بسیار خوشحالی دارد.

فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش مهمی در ایجاد آرامش در جامعه داشته و اقدامات بسیار خوبی را در طی این مدت انجام داده اند، تصریح کرد: استکبار همواره سعی دارد دستاوردهای بسیج در کشور را کمرنگ جلوه دهد؛ به همین منظور دستاوردهای بسیج برای نخستین بار در غالب طرح «اسوه» در استان گیلان به نمایش گذاشته شد.

قاسمی با قدردانی از زحمات خیرین در اجرای رزمایش مواسات در استان گیلان بیان کرد: با کمک بسیجیان، خیرین و پایگاه‌های بسیج ۶۵ هزار بسته معیشتی در غالب هشت مرحله رزمایش کمک مومنانه در بین نیازمندان توزیع شد.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ سید اکبر قاسمی قدردانی و سرهنگ محمد نیک‌فطرت به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه مرکزی رشت معرفی شد.