مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند: در حادثه ازدحام جمعیت در جشن هالووین در سئول، دست‌کم ۱۵۱ نفر، از جمله ۱۹ شهروند خارجی، کشته شده‌اند که اتباع برخی کشورها از جمله ایران نیز در میان آنها است. در این حادثه بیش از۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. رشتکده،   فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، بسیاری از […]

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند: در حادثه ازدحام جمعیت در جشن هالووین در سئول، دست‌کم ۱۵۱ نفر، از جمله ۱۹ شهروند خارجی، کشته شده‌اند که اتباع برخی کشورها از جمله ایران نیز در میان آنها است. در این حادثه بیش از۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

رشتکده،   فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، بسیاری از قربانیان را نشان می‌دهد که روی پیاده‌رو دراز کشیده‌اند؛ در حالی که پرسنل اورژانس و اطرافیان در تلاش برای احیای آن‌ها CPR انجام می‌دهند.

گزارش برخی رسانه‌های محلی حاکی از آن است که جمعیت پس از آن به سوی خیابان Itaewon‌ هجوم بردند که شایعه شده بود یک سلبریتی که نامش نیز اعلام نشده، در کافه‌ای در نزدیکی آنجا حضور پیدا کرده است.«چوی چئون سیک» از مقام‌های کره جنوبی گفت که هنگامی که جمعیت در حال حرکت به سوی یک گذرگاه باریک در نزدیکی هتل همیلتون بودند، تعدادی از افراد تا حد مرگ تحت فشار قرار گرفتند.

اعلام عزای عمومی در کره جنوبی

رییس جمهوری کره جنوبی به دنبال کشته شدن شمار زیادی از مردم در جشن هالووین در سئول ، امروز (یکشنبه ) در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

« یون سوک یول» ، رئیس جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای با اعلام عزای عمومی در این کشور به خانواده قربانیان تسلیت گفت و ابزار امیدواری کرد، مصدومان  این حادثه هر چه سریعتر بهبود یابند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای خود افزود، چنین حادثه غم انگیز و فاجعه باز نباید در قلب سئول به وقوع می پیوست.

 هالووین یكی از روزهای تعطیل سال میلادی است كه در روز سی و یكم اكتبر آن را جشن می گیرند. ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک (سرزمین‌هایی در بخشهای شمالی و غربیِ اروپا) به نام ساوین برمی گردد كه در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس های محلی به تن می كردند. با گذشت زمان، هالووین تبدیل به روزی شد كه در آن فعالیت هایی مانند قاشق زنی، ساخت كدوی هالووین،‌ برگزاری جشن ها، پوشیدن لباس های خاص و خوردن شیرینی های لذت بخش انجام می شد. برخی از این موارد امروزه عوض شده‌اند و رنگ و بویی متفاوت دارند. گفته می شود امریكائی ها سالیانه چیزی حدود ۶ میلیارد دلار برای هالووین هزینه می كنند كه این رویداد را پس از رویداد كریسمس تبدیل به دومین روز تعطیلی و تجاری سال در این كشور کرده است.