با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط ، جلسه ی هماهنگی ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی تشکیل شد. رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر اسماعیل نورصالحی- معاون بهداشتی دانشگاه  در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین […]

با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط ، جلسه ی هماهنگی ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی تشکیل شد.

رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر اسماعیل نورصالحی- معاون بهداشتی دانشگاه  در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی باید رعایت موازین بهداشتی را به مردم آموزش داد،  گفت : هدف از تشکیل این جلسه هماهنگی بیشتر برای اجرای باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی است. 
وی با اشاره به اینکه رعایت موازین بهداشتی زائران هم در هنگام خروج از کشور و هم در زمان بازگشت از زیارت به داخل کشور ،از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،  یادآور شد  ؛ باید نسبت به بیماری های التور و همچنین ویروس کووید-۱۹ مراقبت های بسیار دقیقی از زائران صورت گیرد.
دکتر نورصالحی ادامه داد ؛ علاوه بر بهداشت فردی و عمومی، توجه به تغذیه ی زائران هم حائز اهمیت است و شرح وظایف دستگاه های مختلف در اجرای مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی مشخص است و انتظار می رود با هماهنگی بیش از پیش  نسبت به اجرای این وظایف، همه با هم اقدام نمائیم.
وی رصد و پایش زائران از مرزهای آستارا و اقامت آنها در هتل های سطح استان را از اولویت های حوزه ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان  ذکر کرد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هم اکنون آمادگی لازم برای رصد و پایش زائران برای خروج از مرز های آستارا و اقامت آنها را در هتل های سراسر استان در اولویت قرار داده است.
وی  در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی بیش از پیش  در اجرای موازین بهداشتی، مراسم اربعین حسینی در سال جاری به بهترین نحو ممکن و با حفظ سلامت زائران برگزار شود.
در ادامه ی این جلسه، هر یک از نمایندگان دستگاه های مختلف راهکارهایی برای اجرای باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی ارائه کردند.
 طبق آمار اعلام شده در جلسه ی مذکور ،برای شرکت در اربعین حسینی،  ۲۰ هزار گیلانی و بیش از ۱۵ هزار زائر از کشور آذربایجان و ناحیه ی قفقاز از مرزهای گیلان، عازم کربلا معلی خواهند شد.
 لازم به ذکر است ؛  روز چهار شنبه ، دوازدهم مرداد ماه سال جاری جلسه ی هماهنگی به منظور تدوین و اجرای برنامه ی ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی ( RCCE ) ویژه ی پیاده روی اربعین حسینی(ع)  ، با حضورمعاون بهداشتی دانشگاه با نمایندگان دستگاه های  اجرایی  در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.