سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه هدف نخست مجمع خیرین سلامت، مردم است، گفت: هدف مجمع خیرین سلامت، باید رساندن نیات خیران به محرومان و نیازمندان و ارائه خدمات سلامت به آن‌ها باشد. رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه هدف نخست مجمع خیرین سلامت، مردم است، گفت: هدف مجمع خیرین سلامت، باید رساندن نیات خیران به محرومان و نیازمندان و ارائه خدمات سلامت به آن‌ها باشد.

رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست مشترک با هیئت‌رئیسه مجمع خیرین سلامت استان، مقوله خیریه را در تمام ملل دارای جایگاه والا برشمرد و اظهار کرد: حوزه سلامت نیز یک مقوله‌ای بسیار واجب در سراسر کشورهای دنیا و البته یکی از اولویت‌های خیران است.
وی افزود: در تمام دنیا خیرین سلامت بار بزرگ بهداشت و درمان را در کنار دولت بر دوش می‌کشند و به مردم دردمند و نیازمند کمک می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ریشه فرهنگ ایرانی – اسلامی کار خیر و وقف، گفت: فرهنگ دیرینه اسلامی و ایرانی ما تأکید فراوانی بر کار خیر دارد و خوشبختانه مردم نیز در امور خیرانه و نیکوکارانه پیشگام هستند و با وقف موقوفات خود برای دنیا و آخرت تلاش می‌کنند.
دکتر بالو با اذعان به این نکته که متأسفانه اعتماد مردم در اندوختن به کار خیر امروزه کمی آسیب دیده، تصریح کرد: اعتماد مردم به مجموعه خیران حلقه‌ای مفقوده است درحالی‌که مردم انتظار دارند منابعی که به نیت کار خیرانه در نظر می‌گیرند دقیقاً در همان حوزه صرف شود و نتیجه نیات خود را ببینند.
وی به پیشینه همکاری کم‌نظیر خیران گیلانی به‌نظام سلامت استان اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در کار خیرخواهانه سلامت و رفع محرومیت‌ها از بدنه بهداشت و درمان استان بسیار پیشگام هستند و نمونه بارز این روحیه نیکوکارانه در جریان بحران شیوع کووید ۱۹ مشهود بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرز کشی و تفکیک قائل شدن بین خیران را مانعی دیگر در توسعه اقدامات خیرخواهانه در بخش سلامت مردم دانست و تصریح کرد: مرزبندی در کار خیر معنا ندارد و در این مسیر سن، دین و مذهب ملاک نیست و صرفاً خدمت به هم نوعان و توجه به امور سلامت مردم ملاک و شاخص است.
دکتر بالو تأکید کرد: در توسعه امور خیرخواهانه و نوع‌دوستانه ، همه با هر توانی قادر به کمک هستند و این مهم در نظام سلامت باید بیش‌ ازپیش مورد توجه قرار بگیرد تا هر بخشی که نیاز بیشتری به توجه دارد، خدمات نیکوکاران در همان سمت گسیل شود.
وی با تصریح بر اینکه هدف نخست مجمع خیرین سلامت، مردم است، گفت: هدف مجمع خیرین سلامت، باید رساندن نیات خیران به محرومان و نیازمندان و ارائه خدمات سلامت به آن‌ها باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ظرفیت بی‌نظیر خیران اشاره کرد و افزود: خیران گیلانی بسیاری در کشور و یا خارج از کشور حضور دارند که اگر تشکل مجمع خیرین سلامت فعالی را در استان شاهد باشند، یقیناً کمک‌های بیشتری به این حوزه خواهند کرد.
دکتر بالو، عضویت در مجمع خیرین را افتخاری بزرگ عنوان کرد و گفت: اگر این مجموعه خدمتی اثرگذار و واقعی‌تری برای مردم به ارمغان آورد، به‌مراتب افتخار ماندگارتری از خود برجای خواهند گذاشت.
وی همچنین از خدمات مجمع خیرین سلامت طی سال‌های اخیر تقدیر کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح‌ها و پروژه‌های سلامت‌محور مجمع خیرین سلامت استقبال می‌کند.
گفتنی است در این نشست، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مجمع خیرین سلامت گیلان ضمن تبیین سیاست‌های کلی و مأموریت‌های این مجمع و کارکردهای آن در نظام سلامت، به بیان کارکردها، طرح‌ها، راهکارها و همچنین نیازمندی‌های این تشکل سلامت‌محور جهت خدمت بهینه در نظام بهداشتی و درمانی استان پرداختند.