سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست صمیمانه با جمعی از مدافعان حرم شاغل در دانشگاه با اعلام اینکه تغییرات ماهیتی و خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده است، گفت: به کادر سازی با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی تأکید دارم. رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر امروز نشست […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست صمیمانه با جمعی از مدافعان حرم شاغل در دانشگاه با اعلام اینکه تغییرات ماهیتی و خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده است، گفت: به کادر سازی با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی تأکید دارم.

رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر امروز نشست صمیمانه جمعی از کارکنان و شاغلین مدافعان حرم دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدرضا احمدی – مدافع حرم و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، مرتضی فلاح کرکان – فرزند شهید و مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان ستادی دانشگاه با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر حیدرعلی بالو- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آغاز تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: با شروع به کار ما به‌عنوان خدمتگزار مردم در نظام سلامت استان، تغییرات ماهیتی و خدمت‌رسانی در سطوح مختلف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم  نیاز به دیده شدن ندارند منتها باید فرهنگ آن‌ها دیده شود، افزود: مدافعان حرم همچون مدافعان سلامت مایل هستند که ارزش‌ها و آرمان‌های  آن‌ها که تا پای جان پیشرفته‌اند را نمایان کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر حکومت‌های رایج در دنیا، افزود: حکومت ما جمهوری اسلامی است و باید کارگزاران و مسئولان آن به‌گونه‌ای کار کنند که نمایانگر واقعی ارزش‌ها و فرهنگ دینی باشند.

دکتر بالو با بیان اینکه هیچ‌کدام از مدافعان حرم برای هوا و هوس و برای به دست آوردن مادیات از میهن و ارزش‌ها دفاع نکرده و وارد میدان جنگ نشده، تصریح کرد: مردم و به‌ویژه مسئولان باید قدردان کسانی باشند که برای حفظ جان و کیان و خاک و ارزش‌های آن‌ها، از جان شیرین خود گذشت کرده‌اند.

وی با اذعان به سرمایه مورد اعتماد و استواری همچون مدافعان حرم در بدنه دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مدافعان حرم جز بهترین سرمایه‌های انسانی در جهت دفاع، رشد و بالندگی ملت هستند و این سرمایه ارزشمند در دانشگاه نیز باید به بهترین نحوه ممکن، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جایگاه والا و قابل‌احترام مدافعان در دیگر جوامع بشری اشاره کرد و گفت: کشورهای توسعه‌یافته نیز برای انتقال فرهنگ دفاع و نشان دادن ماهیت ایستادن در برابر دشمن ، به سربازان، افسران و مدافعان کشور خود احترام می‌کنند.

دکتر بالو با تأکید بر اینکه در دوره جدید ، مدافعان ارزش‌ها، رزمندگان و ایثارگران تکریم می‌شوند، افزود: این قشر جان‌نثار نشان داده برای حفظ دستاوردهای نظام، انقلاب و آبروی مردم حاضر است جان شیرین خود را فدا کند و یقیناً با اتکا بر همین روحیه، این قشر غیرقابل‌توصیف تکریم و موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر کادر سازی با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی و حزب الهی تأکید ویژه دارم، افزود: تاکنون رویه در پیش گرفتن برنامه‌ها، طرح‌ها، اقدامات و حتی انتصاب‌ها نیز بر اساس همین مشی بوده و به حول قوه الهی این روحیه با صبر و صلابت و ایستادگی تداوم خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه ،  تشریحا به مطالبات، دغدغه‌ها و انتقادات مدافعان حرم پاسخ گفت و حل بخش اعظمی از آن‌ها را مشارکت فعالانه و همت مضاعف همه‌جانبه به‌ویژه مدافعان حرم و سلامت مردم دانست.

محمدرضا احمدی سنگری – مدافع حرم گیلانی و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه بالا و قرب مدافعان حرم در نزد خداوند، اظهار کرد: پای‌کار انقلاب هستیم و هرکسی که خود را پای انقلاب بداند، حامی وی خواهم بود.

وی با اذعان به اینکه باافتخار از بچه‌های بسیجی، ارزشی و مکتبی حمایت می‌کنم، افزود: هرکسی که حتی برای یک روز از حب دنیا گذشت و از خانواده دل کند و برای شهید شدن به کشور دیگری برای ارزش‌ها رفت، باید موردتکریم و حمایت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حرمت و عزت مدافعان حرم باید حفظ شود، گفت: گذشت، ایثارگری و رشادت ازجمله شاخص‌های مدافعان حرم بوده که تمام دغدغه آن‌ها دفاع از ارزش‌ها است.

دکتر احمدی با بیان اینکه حس خاصی به همه ایثارگران ازجمله مدافعان حرم دارم، خاطرنشان کرد: از ابتدای روز کاری خود در مجلس شورای اسلامی پیگیر امور و مطالبات ایثارگران به‌ویژه مدافعان حرم هستیم و خوشبختانه تاکنون در این مسیر توفیقاتی نیز حاصل‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به وجه الهی و اجتماعی مدافعان حرم و دیگر ایثارگران، تصریح کرد: برای حفظ ارزش‌ها در هر قشر و حوزه‌ای باید وسط میدان ماند و حرف‌ها را گفت چرا که مردم با دیدن مدافعان حرم یاد خدا در دل‌هایشان زنده می‌شود. گفتنی است، ایثارگران و شاغلین مدافع حرم دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست هرکدام به بیان دغدغه‌ها، آسیب‌ها، راهکارها و پیشنهادات خود برای بهبود سازوکارهای خدمت بهتر به مردم مواردی را مطرح کردند.