رفع مشکلات ریز و درشت جامعه منوط به رفع کمبود بودجه است تا کمبود نقدینگی حل نشود استعدادها در جوامع فرصت بـروز نمی یابند. زندگی هر شهید و جانبـاز و ایثارگر یک سناریوست و قصه‌ای نانوشته که عمق و معنای آن درک نشد. رشتکده،  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در دومین اجلاس بزرگ گردشگری مقاومت […]

رفع مشکلات ریز و درشت جامعه منوط به رفع کمبود بودجه است تا کمبود نقدینگی حل نشود استعدادها در جوامع فرصت بـروز نمی یابند.
زندگی هر شهید و جانبـاز و ایثارگر یک سناریوست و قصه‌ای نانوشته که عمق و معنای آن درک نشد.
رشتکده،  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در دومین اجلاس بزرگ گردشگری مقاومت در رشت  گفت:  ما معتقدیم شهر رشت در تمامی عرصه های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و مقاومتی دارای امتیازات و استعداد است که پرداختن به هر یک از آنها میتواند برندی جدید برای این شهر ایجاد کند.
وی گفت سوال میشود که آیا کلان شهر رشت ، یک شهر گردشگری است؟ و آیا یک شهر مقاومتی است؟ پاسخ هر دو سوال یک بله بزرگ است.
تاج شهرستانی در جمع میهمانان این جلسه که از شش شهر مقاومتی کشور قم، اهواز، کرمان، بوشهر، شیراز و رشت، همچنین نمایندگانی در حوزه های فرهنگی و مقاومتی از تهران و نمایندگانی از ایران در کشورهای برزیل، افریقای جنوبی و شیخ عبدالرحمن راجح، مدیر انجمن یمنی ها در ایران حضور داشتند توضیح داد :
رشت به دلیل نزدیکی به دریا، برخورداری از نعمت جنگل و  برند بودن در حوزه خوراک در یونسکو و همچنین ظرفیت مذهبی حرم خواهر امام شهری به شدت گردشگری است.
تاج شهرستانی گفت: از طرف دیگر رشت به دلیل پیشینه ای با نام بلند سردار میرزا کوچک خان و همچنین در سالهای اخیر  با تقدیم ۲ هزار و دویست شهید، هزار و دویست آزاده و ۸ هزارو ۳۰۰ جانباز، شهری به شدت مقاومتی است؛ اما باید گفت ما قدر این همه ظرفیت و امتیاز را به درستی ندانسته و جایگاه اصلی و واقعی خود را در این عرصه ها هنوز نیافته ایم.
تاج شهرستانی اشاره داشت: با واکاوی در هر مشکل و معضل به این مطلب میرسیم که کسری بودجه مانع بروز استعدادها و ظرفیت هاست پس باید در این راستا و در جهت ایجاد کسب درآمدهای صحیح کوشید.
تاج شهرستانی گفت: گیلان ۲۰۰ نوع خوراک منحصر به فرد دارد که شاید کمتر از ۲۰ مورد آن در رستورانهای سطح استان طبخ و عرضه شود در حالیکه غذاهای سنتی و لذیذ که مشتریان بالقوه بسیاری خواهند داشت مغفول مانده و فقط در برخی خانه ها و اکثرا در روستاها  اثری از آنان میتوان یافت.
وی همچنین به اهمیت صنعت فیلمسازی با رویکردهای مقاومتی در استان اشاره داشت و گفت: زندگی هر شهید، ایثارگر، جانباز یک سناریوی نانوشته است و دردهایی که کسی عمق آنها را درک نکرد.
تاج شهرستانی گفت: رشت مظلوم ماند و کمبودهایش پشت سرسبزی هایش پنهان ماند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت همچنین به نقش درآمدزایی صنعت فیلمسازی  اشاعه فرهنگی آن در جامعه اشاره داشت و گفت: کشوری مانند هندوستان با وجود تمام مشکلات جاری،  از اهمیت کسب درآمد و فرهنگسازی در صنعت فیلم غافل نمانده و امروز دومین قطب ساخت فیلم در کشور است.
وی همچنین در بحث گردشگری مذهبی گفت: مرقد حضرت فاطمه اخرا، خواهر امام رضا (ع) ، میتواند رشت را همپایه شهر قم ساخته و به مقصدی خاص برای زائران تبدیل شود اما متاسفانه در این بخش هم هنوز نتوانسته ایم با احداث چند هتل و میهمانسرا در اطراف این مرقد و تبلیغات لازم در معرفی این مکان در کشور،  توجه زائران را به این مکان مقدس جلب کنیم.
وی همچنین در بخش صنایع دستی، با اشاره به ظرفیتهای منحصر به فرد گیلانی، بازارهای داخلی و جهانی را بستر مناسب و درآمد زایی برای گیلان و شهر رشت معرفی نمود.
تاج شهرستانی هم چنین در این جلسه با نام بردن از شهید املاکی  که در جریان حملات شیمیایی عراق، ماسک خود را به همرزم خود داد و خود به شهادت رسید جایگاه و ارزش ایثارگری این شهید را ستود.