سرپرست شهرداری رشت هوشمندسازی ایمنی را الزامی در حوزه خدمات آتش نشانی برشمرد و افزود : عدم توجه به این مهم هزینه های جبران ناپذیری را در ابعاد فردی و اجتماعی به همراه دارد. رشتکده،  به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، یوسف یزدانی امروز (جمعه ۳۰دی ) همزمان با […]

سرپرست شهرداری رشت هوشمندسازی ایمنی را الزامی در حوزه خدمات آتش نشانی برشمرد و افزود : عدم توجه به این مهم هزینه های جبران ناپذیری را در ابعاد فردی و اجتماعی به همراه دارد.

رشتکده،  به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، یوسف یزدانی امروز (جمعه ۳۰دی ) همزمان با سالروز وقوع حادثه پلاسکو در سازمان آتش نشانی و خدمات شهری رشت حضور یافت و به تلاشگران این حوزه خداقوت گفت.

وی به اهمیت اقدامات آتش نشانی و خدمات ایمنی در هر زمان و مکان اشاره و تصریح کرد: بهره مندی از تجهیزات ایمنی مناسب در ارتقای کیفیت عملکرد آتش نشانان جایگاه ویژه ای دارد.
یزدانی ، هوشمندسازی ایمنی را الزامی در حوزه خدمات آتش نشانی برشمرد و افزود : عدم توجه به این مهم، هزینه های جبران ناپذیری را در ابعاد فردی و اجتماعی به همراه دارد.
سرپرست شهرداری رشت تراکم بیش از حد جمعیت در شهرها را مورد بحث قرار داد و افزود: علاوه بر ابنیه مسکونی، استقرار تاسیسات زیربنایی و منابع تولیدی و خدماتی در حوزه شهر موجبات آسیب پذیر شدن زندگی شهری را فراهم می کند.
یزدانی آموزش عمومی و افزایش آگاهی جامعه در مواجه با بحران به ویژه آتش سوزی ضروری خواند و گفت: انجام فعالیت های پیشگیرانه برای تامین ایمنی در شهرها و روستاها باید مورد توجه تصمیم سازان باشد.
وی آموزش های شهروندی را اقدامی موثر در افزایش سطح آگاهی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان بعنوان آینده سازان این سرزمین باید به شیوه خلاقانه و متناسب با امکانات در دسترس، به ویژه سامانه شاد مدارس و فضای مجازی با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ ایمنی آشنا شوند.
سی ام دی ماه سال ۹۵ حوالی ساعت ۱۱ صبح، ساختمان پلاسکو به علت آتش سوزی طعمه حریق شد و پس از گذشت ۴ساعت تحمل شعله های آتش فرو ریخت. در این حادثه ۱۶ آتش نشان در راه نجات هموطنان خود شهید شدند.