وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی، حمله ایران به مقر تروریست ها «در اربیل را محکوم» و مدعی شد «ایران با اقدامات تنشزا ما به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود است.» رشتکده، فواد حسین که در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می گفت، افزود: کشورش […]

وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی، حمله ایران به مقر تروریست ها «در اربیل را محکوم» و مدعی شد «ایران با اقدامات تنشزا ما به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود است.»

رشتکده، فواد حسین که در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می گفت، افزود: کشورش اقدامات ساسی و دیپلوماتیکی را برای پاسخ به بمباران اربیل توسط ایران اتخاذ کرده است.

وی آنچه «ادعاهای تهران درباره حضور موساد اسرائیل در خاک عراق خواند»، رد کرد و این حمله را به تشدید تنش بین تهران و تل اویو در پی جنگ غزه مرتبط دانست.

حسین با ادعای اینکه «به احتمال زیاد بین ایرانی ها و اسرائیلی ها قواعد درگیری وجود داشته باشد»، به تمایل بغداد برای خارج کردن نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: دولتش برای رسیدن به یک مسیر گفتگو با واشنگتن درباره خروج نیروهای آمریکایی تلاش می کند» و تاکید کرد: «آمریکایی ها آماده نشستن پشت میز مذاکرات ولی در شرایط عادی هستند.»