در این دوره از انتخابات مجلس کاندیدایی جوان پابه عرصه انتخابات گذاشت که باعث تغییر تمامی معادلات کارشناسان شد، این شخص که نامش محمد مجاورشیخان است از زمانی که وارد کارزار رقابت‌ها شد باعث پرشورتر شدن انتخابات و نوید ظهور چهره ای جدید در تالش برخلاف چهره های تکراری سنوات گذشته داد‌.

رشتکده: سارا حقیقی، فعال رسانه طی یادداشتی نوشت؛تالشان از اقوام بزرگ و کهن ایرانند، از اقوام اصلی، مهم و نخستین ایران که با حفظ هویت و اصالت خود در طول تاریخ ایران نشان داده اند مردمی میهن پرست، صلح دوست، شجاع و متمدن هستند.

سرزمینی پرشکوه و پر رمز و راز با طبیعتی بکر و دست نخورده و سینه ای مالامال از تاریخی هزاران ساله که حکایت از تمدنی بزرگ با مردمانی آزاده ،سخت کوش و جنگاور و شجاع دارد که جنگهای پرافتخارشان در برابر تجاوز بیگانگان و ظلم زورگویان در دفاع از میهن، مانند برگ زرینی در تاریخ پرافتخار ایران ثبت شده است.

در طول تاریخ تالش مردان بزرگی آمدند و رفتند و بعضا” اثرات و نتایج بزرگی بجاگذاشتند که مردم قدرشناس تالش فراموش نکرده و نمیکنند اگر به بعد از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگان تالش در این دوره بپردازیم نمی‌توان از تالش گفت و مرحوم آیت‌الله سیدیونس عرفانی را نام نبرد
ایشان عضو مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، رئیس کمیته منطقه ۸ انقلاب اسلامی و نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان طوالش بود. آیت الله سیدیونس عرفانی و پسرشان سید مجتبی عرفانی خدمات شایانی در طالش انجام دادند که مردم از این خانواده همیشه به نیکی یاد می‌کنند. بعد از این پدر و پسر ، نمایندگانی آمدند و رفتند که با وجود تلاش‌ها و زحماتی که داشتند نتوانستند آنچنان تاثیرگذار باشند که منشأ اثرات بزرگ برای تالش باشند.

در این دوره از انتخابات مجلس کاندیدایی جوان پابه عرصه انتخابات گذاشت که باعث تغییر تمامی معادلات کارشناسان شد، این شخص که نامش محمد مجاورشیخان است از زمانی که وارد کارزار رقابت‌ها شد باعث پرشورتر شدن انتخابات و نوید ظهور چهره ای جدید در تالش برخلاف چهره های تکراری سنوات گذشته داد‌. این ستاره جدید چنان مردم را شیفته خود کرد که گویی بعد از مدتها طالش گمشده خود را پیدا کرده است و با شوق بسیار به این کاندیدای جوان روی خوش نشان دادند.

محمدشیخان مدارج عالی دانشگاهی را در کارشناسی مدیریت صنعتی، ارشد و دکتری علوم ارتباطات طی نمود و توانست در دولت های مختلف رزومه ای قوی بدست بیاورد که اگر بخواهیم مختصری از آن را بیان نماییم شامل معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه علمی کاربردی سروش صداوسیما و رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت کاغذسازی کاوه، مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت دخانیات ایران، مشاور مدیرعامل و معاون توسعه و زیرساخت هلدینگ قندو نیشکر خراسان رضوی، مشاور مدیرعامل و سرپرست شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد می‌باشد.

حال باید از مردم تالش پرسید با توجه به اینکه آقای شیخان از داخل همین دولت وارد رقابت های انتخاباتی مجلس در تالش شده است، به دور از هرگونه بی احترامی به دیگر کاندیدا آیا در بین کاندیدهای حال حاضر شما می‌توانید کسی را پیدا کنید که چنین ارتباط نزدیکی با دولت آیت الله رئیسی داشته باشد؟! وظایف یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، لذا در کنار اهرم های قانونی که در اختیار دارد، نیاز است برای پیشرفت و توسعه شهرستان تعامل با دولت حاضر را مدنظر داشته باشد.با توجه به اينکه بیشتر از دوسال از عمر دولت باقی مانده و نماینده این دوره باید با دولت آیت الله رئیسی و وزیران و مدیرانش ارتباط حسنه داشته باشد تا بتواند برای تالش مفید و موثر واقع شود. آیا این قدرت در بین دیگر کاندیدهای رقیب وجود دارد؟! نماینده تالش باید این قدرت را داشته باشد تا بتواند هرکدام از وزیران دولت و معاونین رئیس جمهور را هرزمان که نیاز است ( نه به صورت اتفاقی)به شهرستان های طالش آورده تا مشکلات را از نزدیک ببینند و بررسی نمایند.
این ارتباط مدتهاست که به خاطر عدم تاثیر گذاری نمايندگان طالش قطع شده است. امتیازاتی که نمایندگان شهرستانهای دیگر از آن استفاده کرده و بهره برده اند ولی سر مردم تالش بی کلاه مانده است،…
البته امید است با انتخاب آقای شیخان که ارتباط نزديکی با بدنه دولت دارد تعاملات قوی‌تر شده تا در جهت حل مشکلات و معضلات شهرستان مورد بهره برداری قرارگیرد.
هر شخص در ذهن خود گر لحظه ای بیاندیشد پی خواهد برد که هیچ کاندیدایی بجز دکتر شیخان ویژگی های گفته شده را ندارد. ِلذا دیگر طالش فرصت آزمون و خطا ندارد و نباید دیگر فرصت سوزی شود؛ مردم طالش باید با غیرت طالشی خود در تمام شهرها از ماسال و شاندرمن تا رضوانشهر و پره سر ، از اسالم و حویق و کرگانرود تا شهر طوالش دست به دست هم داده با ایجاد پیوندی باهم جوانی بزرگ از دیار تالش را به مجلس فرستاده تا باز نام تالش و تالشی با افتخار در تمام کشور طنین انداز شود و تالش به جایگاهی برسد که شایسته آن است.

فقط با رمز آبادانی تالش
به دور از هر اختلاف و ذهن باطل
به وحدت می‌شویم یکرنگ و یکدل
برای آینده فرزند تالش
کمک کن تا شود شیخان نماینده طالش . ✓

  • نویسنده : رشتکده
  • منبع خبر : گیل ابراز