رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، ضمن تبریک روز جهانی مشاور و روانشناس، از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر کرد. رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ در این پیام آمده است: ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت)که  به عنوان روز روانشناس و مشاور نامگذاری  شده است،  فرصتی مغتنم برای یاد آوری […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، ضمن تبریک روز جهانی مشاور و روانشناس، از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر کرد.

رشتکده،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ در این پیام آمده است:
۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت)که  به عنوان روز روانشناس و مشاور نامگذاری  شده است،  فرصتی مغتنم برای یاد آوری اهمیت نقش موثر روانشناسان و مشاوران در تامین سلامت روانی جامعه  و تقدیر از تلاشگران این عرصه است.
بی تردید در عصر کنونی، فشارها و اختلالات روانی در جوامع، شیوع گسترده ای یافته و در این میان، همه گیری کرونا ویروس و چالش های موجود، بیش از پیش منجر به  ایجاد استرس و اضطراب در افراد به ویژه کادر بهداشت و درمان شده است.
سرعت شیوع  بیماری کووید۱۹، باعث شد تا اکثر مردم، روزهای خود را با ترس و اضطراب سپری کنند و از آنجایی که این امر،  باعث تضعیف سیستم ایمنی می شد، نقش  بی بدیل روان شناسان و مشاوران در مدیریت هیجان، حفظ آرامش در خانواده ها و ارتقای شاخص های سلامت روانی جامعه نمایان‌تر شد.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی مشاور و روانشناس، از زحمات بیدریغ روانشناسان، روانپزشکان و تلاشگران حوزه مشاوره و روانشناسی تقدیر نموده، توفیق همگان را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.
دکتر ارسلان سالاری
رییس دانشگاه