بیش از ۱۹ هزار مترمربع از مناطق جنگلی گیلان به دلیل وزش باد گرم دچار آتش سوزی شده که بخش زیادی از آن با تلاش نیرو‌های امدادی و منابع طبیعی مهار شد. رشتکده،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : در پی وزش باد گرم نزدیک ۲ هکتار از جنگل‌های شهرستان‌های تالش ، ماسال ، سیاهکل و […]

بیش از ۱۹ هزار مترمربع از مناطق جنگلی گیلان به دلیل وزش باد گرم دچار آتش سوزی شده که بخش زیادی از آن با تلاش نیرو‌های امدادی و منابع طبیعی مهار شد.

رشتکده،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : در پی وزش باد گرم نزدیک ۲ هکتار از جنگل‌های شهرستان‌های تالش ، ماسال ، سیاهکل و پره سر رضوانشهر از عصر دیروز اول اسفند، به صورت سطحی دچار آتش سوزی شدند که نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل، قرقبانان مناطق، نیرو‌های آتش نشانی، بخشداری‌ها و نیرو‌های مردمی موفق شدند آتش سوزی در جنگل‌های ماسال، سیاهکل و پره سر را مهار کنند.

سرخوش کرم زاده گفت: تنها یک مورد حریق در منطقه نارنج دول شهرستان تالش به وسعت یک هکتار هنوز به صورت کامل خاموش نشده و نیرو‌های یگان حفاظت و امدادی در تلاشند تا آتش را مهار کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: باتوجه به وزش باد گرم و افزایش دما در استان ، مردم مناطق جنگلی و مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک محل، از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

سرخوش کرم زاده از مردم خواست درصورت مشاهده حریق در جنگل‌های گیلان ، فوری مورد را به شماره امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.