به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت، محمد بهرام خواه معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت ضمن تکذیب خبر عدم سم‌پاشی دفنگاه زباله سراوان و هجوم مگس‌ها گفت: کار سم‌پاشی دفنگاه سراوان با تراکتور مخزن دار و تجهیزات به‌طور مستمر دنبال می‌شود.

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: سم‌پاشی دفنگاه زباله سراوان روزانه بین ساعت‌های ۸ صبح تا دو بعدازظهر انجام می‌شود و این کار هرروز بدون وقفه با برنامه‌ی مشخصی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در ماه‌های ابتدایی سال به جهت اینکه تکثیر حشرات افزایش می‌یابد و همچنین به دلیل گرم شدن هوا، سم‌پاشی‌ها تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند و هم‌اکنون روزانه به‌طور متوسط از دو هزار لیتر سموم مختلف برای مبارزه با حشرات موذی استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر سم‌پاشی با تراکتور مخزن دار، کار سم‌پاشی با موتورهای سم‌پاش دستی نیز انجام می‌شود و هم‌راستا با آن نیز از ۴ دستگاه سم‌پاش دستی ۱۰۰ لیتری و یک دستگاه ۲۰ لیتری و یک دستگاه سم‌پاش دودزا یا مه پاش نیز بهره‌گیری می‌گردد.

بهرام خواه ضمن قدردانی از مساعدت‌های سازمان عمران شهرداری رشت گفت: بحث کاور کردن زباله سراوان توسط شن و ماسه نیز به‌صورت مستمر ادامه دارد و مصالح مورد نیز توسط کامیون‌ها در این مکان تخلیه می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش‌های این سازمان در جهت جلب رضایت ساکنین منطقه سراوان و روستاهای همجوار عنوان کرد: تمام تلاش سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در راستای جلب رضایت اهالی و ساکنین این منطقه است و نگاه حمایتی شهردار محترم رشت و اعضای محترم شورای شهر نیز در این خصوص موجب دلگرمی همکاران این سازمان می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از هیچ کوششی برای آسایش اهالی منطقه سراوان و روستاهای همجوار دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار افزود: در ایامی که کشور ما روزهای سخت پس از بحران کرونا را سپری می‌کند و نیازمند این امر هستیم که از ایجاد تنش و چالش پیشگیری شود از رسانه‌ها درخواست می‌شود تا با تزریق آرامش به جامعه مسئولین را در انجام فعالیت‌های خود یاری رسانند و از انتشار اخبار غیر موثق خودداری نموده و به منابع خبری رسمی استناد کنند.