دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر خاتمه یافته و او تحت تضمین‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به بلاروس می‌رود. رشتکده،  سخنگوی کرملین از مختومه شدن پرونده جنایی فرمانده واگنر خبر داد و گفت که او با ضمانت شخص ولادیمیر پوتین، به بلاروس می‌رود. به نقل […]

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر خاتمه یافته و او تحت تضمین‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به بلاروس می‌رود.

رشتکده،  سخنگوی کرملین از مختومه شدن پرونده جنایی فرمانده واگنر خبر داد و گفت که او با ضمانت شخص ولادیمیر پوتین، به بلاروس می‌رود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر خاتمه یافته و او تحت تضمین‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به بلاروس می‌رود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پرونده جنایی علیه پریگوژین مختومه خواهد شد و او به بلاروس می‌رود. اگر بپرسید که چه تضمینی وجود دارد که پریگوژین بتواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند، باید بگویم که این حرف رئیس‌جمهوری روسیه است.

این سخنگو افزود که اعضای گروه واگنر که در رویداد‌های امروز دست داشتند، با توجه به خدمات برجسته خود در طول عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

روز جمعه، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) یک پرونده جنایی را به اتهام تحریک به شورش مسلحانه علیه پریگوژین آغاز کرد. این سازمان اطلاعاتی اعلام کرد که خطر تشدید تنش‌ها در خاک روسیه وجود داشته است.

اگرچه پوتین پیشتر گفته بود کسانی را که در این شورش شرکت کرده‌اند مجازات خواهد کرد، اما به گفته پسکوف، این توافق با پریگوژین برای اجتناب از رویارویی و خونریزی حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری نوووستی، پریگوژین و همه جنگجویانش مقر نظامی خود را در جنوب شهر روستوف-نا-دونو که قبلاً تصرف کرده بودند، تخلیه کرده‌اند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: احتمالاً از من خواهید پرسید که چرا به طور خاص رئیس جمهوری لوکاشنکو میانجی‌گری کرد. واقعیت این است که الکساندر گریگوریویچ (لوکاشنکو) شخصاً برای مدت طولانی با پریگوژین حدود ۲۰ سال آشنا بوده و این پیشنهاد شخصی او بود که با رئیس جمهور پوتین درباره آن توافق شد.