استاندار گیلان گفت: با هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باید مقابله شود و دهیاران هم باید از اعطا مجوز به منظور تغییر کاربری جلوگیری کنند. رشتکده،  اسدالله عباسی امروز در همایش روز شهرداری‌ و دهیاری با تبریک این روز و تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دهیاران و شهرداران نقش مهمی در […]

استاندار گیلان گفت: با هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باید مقابله شود و دهیاران هم باید از اعطا مجوز به منظور تغییر کاربری جلوگیری کنند.

رشتکده،  اسدالله عباسی امروز در همایش روز شهرداری‌ و دهیاری با تبریک این روز و تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دهیاران و شهرداران نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط و آبادانی روستاها و شهرها دارند.

استاندار گیلان با اشاره به میزان تاثیرگذاری دهیاران و شهرداری‌ها در حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه گفت: دهیاران، شهرداران و نیروهای شاغل در این مجموعه‌ها اساس تصمیم‌گیری‌های دولت در شهر و روستاها و پیشران تکمیل پروژه‌های عمرانی هستند.

عباسی با تاکید بر تبیین اقدامات نظام اسلامی در حوزه ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های عمرانی در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: روستاهای گیلان در حوزه اشتغال و زیرساخت با پیشرفت‌های قابل توجه‌ای مواجه بوده و در عرصه آب، برق، مخابرات،‌ گاز رسانی و ایجاد راه روستایی بسیار موفق عمل شده است‌.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای درست طرح هادی را یکی از مولفه‌های مهم توسعه در روستاهای گیلان دانست و بیان کرد: هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و اگر دهیاری در این مورد با دغدغه‌ مواجه شد، به فرمانداری مراجعه کند.

وی با اشاره به تاثیر پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه شانگهای در توسعه روستاها، گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی شانگهای منجر به پیشرفت و تحول اقتصادی روستاهای استان می‌شود زیرا محصولات کشاورزی صادرات‌محور خوبی در روستاهای این استان تولید می‌شود.

عباسی، دهیاران و شهرداران را نماد بارز مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: هزار و ۸۰۰ دهیار در گیلان داریم که دیده‌بان ما مسئولان در اجرای طرح‌های عمرانی هستند و در این خصوص از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: با هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باید مقابله شود و دهیاران هم باید از اعطا مجوز به منظور تغییر کاربری جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از معیارهای مهم در انتخاب دهیاران و شهرداران منتخب است، گقت: در اعطای بودجه و امکانات پشتیبانی اولویت با دهیاری‌ها و شهرداری‌هایی است که در حوزه پسماند به خوبی عمل کردند.

استاندار گیلان با تاکید بر حضور مستمر دهیاران و بخشداران در بین مردم در تمامی روزهای سال، گفت: روحیه جهادی باید در بین شهرداران و دهیاران وجود داشته باشد؛ طبق گزارشات برخی بخشداران در بین مردم حضور ندارند در حالی‌که باید تمام ساعات روز در دسترس مردم باشند.