فلاح گفت: در دوره های مختلف هیچ نماینده ای نه برنامه ای برای توسعه در این زمینه داشت و نه توان جذب سرمایه گذاری که از ظرفیت های منحصر به فرد دریا و سواحل آن آگاه باشد. رشتکده،  ایران تحلیل، دکتر مهدی فلاح گفت: دریا و سواحل آن یکی از ظرفیت های خدادادی شهرستان رشت […]

فلاح گفت: در دوره های مختلف هیچ نماینده ای نه برنامه ای برای توسعه در این زمینه داشت و نه توان جذب سرمایه گذاری که از ظرفیت های منحصر به فرد دریا و سواحل آن آگاه باشد.

رشتکده،  ایران تحلیل، دکتر مهدی فلاح گفت: دریا و سواحل آن یکی از ظرفیت های خدادادی شهرستان رشت است که در سال های اخیر کمترین توجه مسئولان را به خود جلب کرده و در نتیجه گردشگران مورد توجه قرار گرفته اند. به شهرها و استان های همجوار هدایت می شود. .

این فعال سیاسی اجتماعی شهرستان رشت گفت: استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که ۲۲ کیلومتر آن مربوط به شهرستان رشت و یک کیلومتر آن متعلق به شهرستان خمام در یکی از روستاهای آن است. رشت را از بسیاری از شهرهای دیگر دیدنی تر کرده است.

مدیر فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی افزود: نکته تاسف آور مربوط به بی توجهی مسئولان به ظرفیت پول سازی دریا در شهرستان رشت است که تنها به برگزاری جلساتی برای ساماندهی سواحل و سال ها محدود می شود. ، در دوره های مختلف هیچ نماینده مجلس برنامه ای برای توسعه در این زمینه ندارد. نه توانایی جذب سرمایه گذاری که از ظرفیت های محدود دریا و سواحل آن آگاه باشد.

مهدی فلاح ادامه داد: طرح های اقتصادی در شهرهای ساحلی در سراسر جهان معمولاً بر اساس ویژگی های منحصر به فرد این مناطق طراحی می شود. به عنوان مثال در زمینه توسعه گردشگری با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی، ایجاد زیرساخت های مناسب و ایجاد ارتباط متوازن با سایر بخش ها و جاذبه ها مانند مدفن مشاهیر رشت، اماکن زیارتی و دریاچه عینک و همچنین. همانند سایر ظرفیت های موجود، چرخه طول عمر گردشگر به راحتی قابل دستیابی است. آن را به حرکت درآورد

این فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان رشت تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های شهرستان رشت در این قسمت وجود فرودگاه، راه آهن و جاده در مسیر پایتخت و جنوب کشور است که دسترسی گردشگران را برای استفاده افزایش می دهد. این ظرفیت ها که متاسفانه به دلیل عدم توجه به توسعه صنایع خدماتی مانند هتل ها و فروشگاه ها به سواحل رشت شاهد فرار گردشگران به شهرها و استان های همجوار هستیم.

وی در پایان گفت: همه به ویژه مسئولان باید بدانند ماندگاری گردشگران در شهرهایی مانند رشت که دارای ابعاد چندگانه میل به جذب گردشگر هستند تا زمانی که چرخه هدایت جاذبه های گردشگری رشت به درستی تدوین و تبیین شود. عملاً چشم گردشگران و ظرفیت هایی مانند سواحل نیز در یک شستشوی بدن تابستانی خلاصه می شود.