مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: طبق برآورد اولیه، مرمت و بازسازی خانه حاجی سیف در رشت به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. رشتکده،  ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: در پی آتش گرفتن سقف بنای معروف به حاجی سیف در منطقه چله خانه رشت کارشناسان فنی این اداره […]

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: طبق برآورد اولیه، مرمت و بازسازی خانه حاجی سیف در رشت به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رشتکده،  ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: در پی آتش گرفتن سقف بنای معروف به حاجی سیف در منطقه چله خانه رشت کارشناسان فنی این اداره کل از آن بازدید و اعلام کردند؛ طبق برآورد اولیه، برای مرمت و بازسازی کامل بنا به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

او ضمن تشکر از اقدام به هنگام آتش نشانان در مهار آتش، با اشاره به اینکه ساختمان سیف به تاریخ ۱۳۹۶ و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است، افزود: طی سال‌های گذشته با همکاری شهرداری، این اداره کل نسبت به مرمت و رنگ آمیزی بخش‌هایی از ساختمان اقدام کرد، اما کمبود اعتبارات دولتی و تعداد بنا‌های تاریخی ثبتی مانع از آن است که همزمان ساماندهی ساختمان‌های مشمول مرمت در دستور کار قرار گیرد.

خانه قدیمی معروف به خانه حاجی سیف که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد، سه شنبه شب گذشته (۸ اسفند ماه) دچار آتش سوزی شد.