رشتکده/ مدیر کانون فرهنگی سفیر در گفتگویی به مناسبت ۲۲ اسفند، روز شهدا عنوان کرد : شهادت والاترین مقام ایثار و انسانیت و نایل شدن به درجه ای است که حتی ملائک آسمانی به آن غبطه میخورند؛ شهادت شکوهمند ترین جلوه وارستگی انسان و عروج بی‌وقفه به مقام قرب الهی است. وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی […]

رشتکده/ مدیر کانون فرهنگی سفیر در گفتگویی به مناسبت ۲۲ اسفند، روز شهدا عنوان کرد : شهادت والاترین مقام ایثار و انسانیت و نایل شدن به درجه ای است که حتی ملائک آسمانی به آن غبطه میخورند؛
شهادت شکوهمند ترین جلوه وارستگی انسان و عروج بی‌وقفه به مقام قرب الهی است.

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ
و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت. (آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره )

زهرا معتمدی، مدیر کانون فرهنگی سفیر ضمن تبریک حلول ماه پربرکت رمضان توضیح داد : در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد. ۲۵ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

معتمدی با اظهار اینکه هم اکنون ما میراث دار آرمان های والای شهداییم و باید همه روزه و در آغاز و انجام هر حرکت و تصمیم شغلی و اجتماعی مراقبت کنیـم که مبادا نتیجه اعمال و گفتارمان خلاف اهداف و خواسته های شهیدان والامقام کشور نباشد گفت: کشور عزیز ما تنها در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ۱۹۶ هزار و ۸۳۷ نفر به شهید که میانگین سنی آنها ۲۳ سال است را تقدیم آرمانهای وطن کرده است و علاوه بر آن شهدای بسیار دیگر همچون شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و… خون عزیز و پاک خود را تقدیم کردند تا این جامعه بالنده بماند و اینک بر ماست تا به پاس این همه ایثار و از خود گذشتگی ، سالم زندگی کنیـم ، قدر همنوع را بدانیم و از کیان وطن به بهترین شکل صیانت کنیم.

معتمدی در ادامه با نام بردن از اولین شهید سلامت کشور که یک دختر جوان گیلانی بود، گفت : شهید نرجس خانعلی زاده با همان سن جوانی اسطوره ای است از یک انسان کامل و وارسته و نام این جوان برای همیشه در افتخارات گیلان عزیز خواهد درخشید.

زهرا معتمدی همچنین با یاد کردن از شهدای گمنام وطن که آرامگاه آنان، استانهای کشور را عطرآگین ساخته است گفت: خاک ما به وجود شهیدان متبرک است و همواره به یاد داشته باشیم گیلان عزیز ما ۸۰۰۰ شهید در سالهای دفاع مقدس و شهیدان بسیار دیگر در بزنگاههای گوناگون تقدیم کشور کرده است؛ آنان جاودانه شدند و ما زنده هستیم میکنیم به عبرت و امتحان، امید که رستگار شویم انچنانکه حضرت امام خمینی(ره ) نیز فرمود: عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنیـم.