یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دولت بایدن مرتباً اسرائیل را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران، از جمله مذاکراتی که ماه گذشته در عمان انجام شد، در جریان می‌گذارد. این مقام ارشد افزود که اسرائیل هنوز در حال “بررسی” مفاد تفاهم‌های بالقوه ایران و آمریکا است و هنوز در مورد خط مشی خود […]

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دولت بایدن مرتباً اسرائیل را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران، از جمله مذاکراتی که ماه گذشته در عمان انجام شد، در جریان می‌گذارد. این مقام ارشد افزود که اسرائیل هنوز در حال “بررسی” مفاد تفاهم‌های بالقوه ایران و آمریکا است و هنوز در مورد خط مشی خود در پاسخ به این موضوع تصمیم نگرفته است. علاوه بر این، این مقام ارشد قویاً گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل به نحوی علیه مذاکرات فعالیت می‌کند یا تلاش می‌کند تا تفاهمات احتمالی را نابود کند، رد کرد.
رشتکده،  روزنامه هاآرتص چاپ تل آویو نوشت: یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دولت بایدن مرتباً اسرائیل را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران، از جمله مذاکراتی که ماه گذشته در عمان انجام شد، در جریان می گذارد.در ادامه این مطلب آمده است: او افزود که دولت اسرائیل هنوز درباره موضع قطعی خود درباره این مذاکرات تصمیم نگرفته است. همین مقام همچنین گزارش ها مبنی بر اینکه اسرائیل با افشای اطلاعات حساس به نوعی سعی در خرابکاری در مذاکرات دارد را قویا رد کرد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: «دولت آمریکا مرتباً ما را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران در جریان می گذارد، گفت‌وگوی صادقانه و دائمی بین ما وجود دارد».

وی افزود: «ما از گزارش های رسانه ای در مورد تفاهم هایی که در حال شکل گیری است تعجب نکردیم.»

این مقام ارشد افزود که اسرائیل هنوز در حال “بررسی” مفاد تفاهم های بالقوه ایران و آمریکا است و هنوز در مورد خط مشی خود در پاسخ به این موضوع تصمیم نگرفته است.

وی گفت: “در حال حاضر، ما علناً علیه مذاکرات صحبت نمی کنیم، اما می توانیم ملاحظات خود را ابراز کنیم. ما همچنان تاکید می کنیم که در هر صورت، ما طرف این تفاهم نیستیم و آزادی عمل خود را حفظ خواهیم کرد تا از منافع مان محافظت کنیم.”

علاوه بر این، این مقام ارشد قویاً گزارش ها مبنی بر اینکه اسرائیل به نحوی علیه مذاکرات فعالیت می کند یا تلاش می کند تا تفاهمات احتمالی را نابود کند، رد کرد.

او گفت: این ادعا که درز عمدی اخبار به رسانه ها با هدف جلوگیری از تفاهمات بین ایران و ایالات متحده ست، نادرست است. ما سؤالات و نگرانی هایی داریم و آنها را در گفتگوی آشکار خود با دولت ایالات متحده مطرح می کنیم.