یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر می گوید که نیروهایش مکان‌های کلیدی در شهر روستوف-نا-دونو در جنوب روسیه را در کنترل خود دارند. او ویدئویی را منتشر کرده است که در آن می‌گوید نیروهای واگنر به مسدود کردن شهر و حرکت به سمت مسکو ادامه می‌دهند مگر اینکه سرگی شویگو و والری گراسیموف رئیس ستاد کل […]

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر می گوید که نیروهایش مکان‌های کلیدی در شهر روستوف-نا-دونو در جنوب روسیه را در کنترل خود دارند. او ویدئویی را منتشر کرده است که در آن می‌گوید نیروهای واگنر به مسدود کردن شهر و حرکت به سمت مسکو ادامه می‌دهند مگر اینکه سرگی شویگو و والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه با او ملاقات کنند.
رشتکده،  یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر می گوید که نیروهایش مکان‌های کلیدی در شهر روستوف-نا-دونو در جنوب روسیه را در کنترل خود دارند.به گزارش «انتخاب»، او ویدئویی را منتشر کرده است که در آن می‌گوید نیروهای واگنر به مسدود کردن شهر و حرکت به سمت مسکو ادامه می‌دهند مگر اینکه سرگی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه با او ملاقات کنند.

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که مردان مسلح در روستوف-نا-دونو یک ساختمان دولتی را با سربازان و تانک‌ها احاطه کرده‌اند.

تدابیر شدید امنیتی در مسکو اعمال شده است و خودروهای زرهی در خیابان‌ها دیده می شوند.

پریگوژین قول داده است که “تا آخر راه را برود” و رهبری نظامی روسیه را سرنگون کند، اما تلاش برای کودتا را رد کرد.

اوضاع در شهر روستوف-نا-دونو به سرعت در حال تحول است به طوری که تصاویر منتشر شده در تلگرام از استقرار نیروهایی با البسه نظامی در اطراف ساختمان‌های دولتی این شهر خبر می‌دهد.

تصاویر نشان می‌دهد مردان مسلح در محدوده ساختمان‌های دولتی مستقر شده‌اند و چند خودرو زرهی هم در کنار آنها دیده می‌شود از جمله دو تانک که به نظر می‌رسد به سمت این ساختمان‌ها نشانه رفته‌اند.

شهردار مسکو هم در تلگرام از آغاز اجرای تدابیر ضدتروریستی در پایتخت روسیه خبر داده و گفته اقدامات امنیتی در مسکو تشدید شده است.

سرگئی سوبیانین بامداد شنبه در تلگرام نوشت: «در پی تحولات جاری و اطلاعات دریافتی، تدابیر ضدتروریستی در مسکو به اجرا گذاشته شده و اقدامات امنیتی تشدید شده است».

همچنین فرماندار لیپتسک می گوید بزرگراه ام۴ در مرز بین مناطق لیپتسک و ورونژ بسته شده است. او پیشتر گفته بود که یک کاروان نظامی روسیه در بزرگراه است. این بزرگراه مسکو را به مناطق جنوبی از جمله روستوف و شهر اصلی آن روستوف-نا-دونو متصل می کند، جایی که افراد مسلح دیده شده‌اند.

گفتنی است به دنبال تشدید درگیری‌های داخلی بین رهبران ارتش روسیه و نیروهای مزدور واگنر، کرملین دستور دستگیری یوگنی پریگوژین را صادر کرد. جمعه شب، تدابیر امنیتی در روسیه تشدید شده و با محدود شدن اینترنت، خودروهای نظامی در خیابان‌های مسکو مشاهده شده است.

به ساکنان شهر روستوف-نا-دونو در نزدیکی مرز اوکراین گفته شده است که آرام بمانند و از خانه خارج نشوند.