زلنسکی در نشست خبری با نخست وزیر اسپانیا گفت، دولت کی‌یف آماده مذاکرات برای پایان دادن به درگیری است، اگر نیروهای روسی به صورت کامل از دونباس (شرق اوکراین) و کریمه عقب نشینی کنند. رشتکده، به نوشته روزنامه تلگراف، اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بیانگر این مساله است که این کشور شاید به دنبال […]

زلنسکی در نشست خبری با نخست وزیر اسپانیا گفت، دولت کی‌یف آماده مذاکرات برای پایان دادن به درگیری است، اگر نیروهای روسی به صورت کامل از دونباس (شرق اوکراین) و کریمه عقب نشینی کنند.

رشتکده، به نوشته روزنامه تلگراف، اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بیانگر این مساله است که این کشور شاید به دنبال مذاکرات صلح باشد، اگر که ضد حمله علیه نیروهای روسی باعث شود تا این نیروها از کریمه خارج شوند.

زلنسکی در جریان دیدار و نشست خبری مشترک با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در کی‌یف گفت:‌ “مرزهای ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ مرزهای ما نیستند. آنها خط ارتباطی بین ما و اشغالگران هستند.”

اوایل روز شنبه، روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد مقام‌های اوکراینی به ویلیام برنز، رئیس سیا در جریان سفر اخیرش به کی‌یف گفته بودند که آنها درباره دستیابی به مرز با کریمه سرسخت هستند و بعدا قصد دارند با تهدید به هدف قرار دادن شبه جزیره کریمه، کرملین را به مذاکرات صلح وادار کنند.

زلنسکی در ادامه گفت: آیا برای سازش دیپلماتیک آماده‌ایم و اگر ما به مرزهای ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ دست پیدا کنیم آنوقت برای چه نوع سازش دیپلماتیکی آماده هستیم؟ ما زمانی واقعا برای یک نوع از دیپلماسی آماده خواهیم بود که در مرزهای واقعی خود باشیم، همان مرزهایی که بر اساس قوانین بین‌الملل است.

رئیس جمهوری اوکراین مساله عضویت در ناتو را نیز مطرح کرد و افزود، بر این باور است که ائتلاف نظامی ناتو دلایل زیادی دارد که اوکراین را برای پیوستن به خود دعوت کند.