مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه‌های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز فوری دارد.

در استان / بابک پاکدل در این باره با اشاره به زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت و با بیان اینکه به همین دلیل نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم، گفت: گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه‌های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز فوری دارد.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های خونی با اهدای خون خود به نیازمندان به فرآورده‌های خونی کمک خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است از اهدا کنندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی A مثبت در گیلان نیاز فوری داریم.

مدیرکل انتقال خون گیلان از اهداکنندگان خواست برای اهدای پلاکت با تمامی گروه‌های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

وی گفت: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

پاکدل ادامه داد: گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جز استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.