رئیس شورای شهرستان رشت، وجود ابنیه تاریخی را یکی از جاذبه‌های گردشگری رشت دانست و متذکر شد: متاسفانه از بناهای تاریخی رشت استفاده نمی‌شود و گردشگرن فقط از بیرون این بناها را می‌بینند. رشتکده،  مجید عزیزی امروز در جلسه شورای شهرستان رشت، با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی استان گیلان، اظهار کرد: شهرستان […]

رئیس شورای شهرستان رشت، وجود ابنیه تاریخی را یکی از جاذبه‌های گردشگری رشت دانست و متذکر شد: متاسفانه از بناهای تاریخی رشت استفاده نمی‌شود و گردشگرن فقط از بیرون این بناها را می‌بینند.

رشتکده،  مجید عزیزی امروز در جلسه شورای شهرستان رشت، با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی استان گیلان، اظهار کرد: شهرستان رشت یک سوم جمعیت استان گیلان را دارد و لذا باید از از ظرفیت‌های طبیعی این شهرستان برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی طبیعت گردی با محوریت بوم گردی را یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان دانست و افزود: صنعت گردشگری می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند و لازمه آن تحقق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو، تصریح کرد: رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نیز معرفی شده که می‌تواند ارزآوری خوبی برای استان و کشور داشته باشد.

عزیزی وجود ابنیه تاریخی را یکی از جاذبه های گردشگری رشت دانست و متذکر شد: متاسفانه از بناهای تاریخی رشت استفاده نمی شود و گردشگرن فقط از بیرون این بناها را می‌بینند؛ این در حالی است که هر کدام از این بناها می‌توانند به یک موزه تخصصی تبدیل شوند.

وی با تاکید بر لزوم جذب هدفمند گردشگر و ورود گردشگران خارجی، عنوان کرد: باید مزیت های گردشگری استان گیلان و شهر رشت را به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.

رئیس شورای شهرستان رشت یکی از راهکارهای جذب گردشگران خارجی را استفاده از ظرفیت گیلانیان مقیم خارج دانست و بیان کرد: استارت آپ های گردشگری و بوم گردی و صنایع دستی رونق گرفته و می تواند به اقتصاد محلی کمک کند.

وی گردشگری کشاورزی و گردشگری سلامت را از دیگر مزیت های صنعت گردشگری در استان گیلان دانست و متذکر شد: باید گردشگری های تخصصی را متناسب با ظرفیت های شهرستان رشت فعال کنیم.

عزیزی در پایان مطالبه گری را در دستور کار اعضای شورای شهرستان دانست و اضافه کرد: اعضای شورای شهرستان رشت در کنار مدیران هستند و لذا انتظار داریم از ظرفیت شوراهای روستا و شهر و شهرستان در برنامه ریزی ها استفاده شود.