رسانه‌ها به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش دادند که ارتش این کشور در واکنش به کشته شدن ۳ نیروی نظامی خود در حمله به پایگاهی در اردن، حملات تلافی‌جویانه چندمرحله‌ای خود را آغاز کرده است؛ رخدادی که به سرعت در صدر اخبار جهانی گرفت. رشتکده، شبکه‌های فاکس نیوز، ای.بی.سی نیوز و رویترز به […]

رسانه‌ها به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش دادند که ارتش این کشور در واکنش به کشته شدن ۳ نیروی نظامی خود در حمله به پایگاهی در اردن، حملات تلافی‌جویانه چندمرحله‌ای خود را آغاز کرده است؛ رخدادی که به سرعت در صدر اخبار جهانی گرفت.

رشتکده، شبکه‌های فاکس نیوز، ای.بی.سی نیوز و رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ارتش این کشور اهدافی را در سوریه و عراق آماج حملات تلافی‌جویانه خود قرار داده است.

رسانه‌های سوری بامداد شنبه اعلام کردند که دستکم ۱۲ سایت در المیادین و البوکمال و اطراف گذرگاه “القائم” در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

منابع محلی سوری به شبکه الجزیره قطر گفته‌اند که نقاط مشترک ارتش سوریه به همراه نیروهای مورد حمایت ایران در شهرک “عیاش” در حومه غربی دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، منابع رسانه ای سوری اعلام کردند که تجاوزات آمریکا به دیرالزور همچنان ادامه دارد و مناطق “الحیدریه” و “الشبلی” در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت.

منابع خبری سوری اعلام کردند که در حمله آمریکا به شرق سوریه تا کنون ۱۰ تن کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از آغاز موج چهارم حملات هوایی آمریکا به اهدافی در المیادین و البوکمال در شرق سوریه خبر داد.

در همین حال، منابع وابسته به مقاومت عراق بامداد شنبه از وقوع چندین انفجار در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه خبر دادند.

به گزارش شبکه النجباء، صدای چندین انفجار مهیب در شهر “القائم” و “عکاشات” به گوش رسیده است.

تاکنون از جزییات این انفجارها و شمار کشته و زخمی‌های احتمالی آن خبری منتشر نشده است.

شبکه العهد عراق نیز با تأیید حمله آمریکا به این کشور اعلام کرد که غرب استان الانبار هدف حمله واشنگتن قرار گرفته است.

حمله موشکی به محل استقرار نظامیان آمریکایی در شرق سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بامداد شنبه گزارش داد که محل استقرار نظامیان آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

این حمله پس از تجاوز گسترده آمریکا به حومه دیرالزور و شهرهای البوکمال و المیادین و نیز شهرهای القائم و عکاشات در غرب عراق صورت گرفت.

ساعاتی پیش نیز میدان نفتی العمر که محل استقرار نظامیان آمریکایی در شرق سوریه است، هدف حمله قرار گرفت.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

سنتکام: بیش از ۸۵ موضع را در عراق و سوریه هدف قرار دادیم

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات ) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.