خانم جواد پور دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مدیریت دولتی است که در حال حاضر دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی است.

کبری جواد پور سماک فرزند شهید غلامرضا جوادپور سماک یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و سنگر است که برای اولین بار در این  رقابت  سیاسی شرکت کرده است.

خانم جواد پور دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مدیریت دولتی است که در حال حاضر دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی است.

کارمند رسمی مدیریت بانک سپه، کارآفرین و دارنده بنگاه های اقتصادی ، مشاور مالی تعاونی کارکنان شهرداریهای استان ،مشاور و عضو هیات رئیسه بانوان در هیات های ورزشی استان گیلان از جمله سوابق وی است

در زیر بخش‌هایی از نظرات کبری جواد چور در مصاحبه با وی را مشاهده می‌کنید

به خاطر اسارت و جانبازی شیمیایی پدر شهیدم با دردها آشنا هستم 

انگیزه حضورم وضعیت نامطلوب مردم است 

هرروز شاهد وضعیت نامطلوب مردم شهرم هستم. از سوی دیگر فساد  در سیستم اداری شهرستان  رخنه نموده است.  بعنوان یک زن و یک مادر علی رغم دارا بودن وضعیت متوسط اقتصادی از رنج های مردم شهرم در عذابم.

البته من پدرم درد اسارت و جانبازی شیمیایی را کشید و ما دوران سختی را تحمل کردیم و با سختی‌ها آشنا هستیم.

ما امروز جوانان بیکار و اسیر در دام اعتیاد بسیار زیاد داریم . عدم سرو سامان دادن معضلات شهرستان از مشکلات زیست محیطی تا عدم مدیریت صحیح جهت پتانسیل های بالقوه از جمله کشاورزی ، گردشگری و صنعت بنده را وادار کرد تا شخصا به امید خداوند جهت احقاق اهداف شهدا و  و همچنین ایجاد انگیزه برای مردم شهرم جهت حضور در انتخابات امسال وارد عرصه شوم که امیدوارم که شاهد انتخاب‌های تکراری نباشیم.

قصد ندارم با بنر زدن به مردم بگویم کاری کردم

مهمترین عرصه اشتغال و وضعیت اقتصاد شهر است که با پرداختن به کشاورزی ، گردشگری حلال و صنعت میتوانیم شهر را به یک قطب اقتصادی در کشور و حتی خاورمیانه مبدل کنیم . البته باید توجه داشته باشیم که این امر نیازمند تقویت زیرساخت‌های اقتصادی است . من در امر سیاسی مشورت پذیر هستم. البته منظور مشورت با رانتخواران و منفعت‌طلبان نیست. یک نماینده مجلس باید در خود را به روی همه باز کند و از اقشار مختلف مشاوره بگیرد. هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند. قصد ندارم با بنر زدن به مردم بگویم کاری کردم. نسبت به شرایط استان و مجلس نیز شناخت کافی دارم و معتقدم نباید ادعای خارج از قواعد و اسناد بالادستی داشت.

هرچند ما انتقاداتی نسبت به این اسناد مثلا قانون برنامه هفتم توسعه داریم که در آن نقش مناطق مهم گردشگری چون گیلان نادیده گرفته شده است.گیلان اولویت اصلی مسئولان  ما نیست و این برعهده نمایندگان ما هست که از حق گیلان دفاع کنند.

پدرخواندگان سیاسی اجازه حضور زنان بیشتر در مجلس را سلب کرده اند

بانوان بعنوان تاثیر گذارترین اشخاص همواره نشان داده اند که برای رسیدن به اهداف منظم و ثابت قدم و دلسوز هستند ، همین سه ویژگی چنانچه تا کنون در نظر گرفته میشد وضعیت فعلی اینچنین نبود . رشت سابقه حضور یک زن بعنوان نماینده در عرصه سیاست را در مجلس شورای اسلامی داشته ( سرکار خانم هاجر تحریری نیک‌صفت) و همه تا کنون اذعان دارند که تلاش های بسیار زیادی در این راستا صورت گرفت و حضور ایشان تجربه خوشایندی برای مردم شهرم بوده است.

با وجود این‌که زنان در استان گیلان دارای منزلت اجتماعی بالایی هستند و دوشادوش مردان به کار و فعالیت می‌پردازند، ولی پدرخواندگان سیاسی اجازه حضور زنان بیشتر در مجلس را سلب کرده اند. وگرنه مگر می‌شود زنان این همه در ادارات باشند و فعالیتهای اجتماعی کنند و سهم ۴۵ ساله گیلان یک زن باشد!؟ عده‌ای موضع گیری می کنند. جریانات سیاسی لیستهای مردانه در شورا و مجلس می‌گذارند و بعد می‌گویند نفر مناسب خودمان را نداریم.

البته صرف زن بودن نشانه این نیست که خوب عمل کند. ولی باید فضا را برای حضور آنان فراهم کنیم.

طرح گردشگری حلال را پیش خواهم برد 

گیلان و بالاخص رشت و خمام پتاسیل اجرایی نمودن طرح گردشگری حلال جهت ایجاد استانداردهای صحیح بین المللی در عرصه صنعت توریسم و ایجاد امنیت سرمایه گذراران خارجی مسلمان در این شهر را دارند .

آب و هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و برند تنوع غذایی این فرصت را ایجاده کرده که بر اساس آموزه‌های اسلامی دنیا را با این منطقه آشنا کنیم. کشورهایی چون اندونزی، مالزی و قطر در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند که باید الگوی لازم گرفته شود و البته هویت ملی خودمان را در نظر بگیریم. دولت و  وزارت میراث فرهنگی باید در این زمینه کار کنند. البته فعلا که وزیر ما برای پنجشنبه جمعه به گیلان می آید  و چای زغالی می‌خورد. نماینده هم برایش گردشگری مهم نیست که حتی یک جلسه بگذارد.

نمایندگان فعلی به اقلیتی برای رای دادن دلخوش کرده‌اند

در مورد عملکرد نمایندگان فعلی باید گفت آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. سیستم ادارات و عزل و نصب های مدیران هم  هیچگاه بر اساس شایسته سالاری نبوده و  نشان از وضعیت نمایندگان ما در مجلس است.مردم از وضعیت اقتصادی نامناسبی رنج می‌برند و نمایندگان ما اقدام خاصی نمی‌کنند و اتفاقا در انتخابات هم به اقلیتی دلخوش کرده‌اند که رای جمع کنند و بگویند محبوب هستند.

کار را به جوانان و زنان بسپاریم

اولین دغدعه جوانان ناامیدی است باید در این خصوص به اشتغال پایدار این عزیزان رسیدگی شود جوانان و زنان اگر در وضعیت فعلی به استقلال مالی از طریق شغل در شان خودشان برسند قطعا روحیه شاداب تری دارند و میتوانند به کارهای بزرگ و فکر های بزرگ خود جامعه عمل بپوشانند ، خانواده پویا میگردد و شادی و زندگی در تمام شهر جاری خواهد شد و رفته رفته اهداف عالیه انقلابی که مردم با عشق برایش جان نثار کردند پررنگ تر خواهد شد.

از  اقشار مختلف  مردم از جمله خانواده معزز شهدا شهدا دعوت می‌کنم که در انتخابات حضور داشته باشند و به جوانان و بانوان عزیز ما  کمک کنند. به عنوان یک عضو خانواده شهدا، یک زن ، یک جوان معتقدم که علاج کار تغییر نسلی در سیاست‌های ما است و باید کارها دست جوانان و زنان بیفتد. همینطور که جنگ را با جوانان بردیم و حالا باید کار به آن‌ها بسپاریم.

  • نویسنده : رشتکده
  • منبع خبر : رشتکده