مهلت انتخاب یک خودروی وارداتی از میان ۱۲ مدل خودروی وارداتی که از عصر چهارشنبه هفته گذشته (۹ اسفند ماه) صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن وجه‌شان نوبت‌دهی شده بودند، بازگشایی شد؛ این مهلت امشب به پایان خواهد رسید. رشتکده،  به نقل از ایسنا، برای متقاضیان خودروهای وارداتی […]

مهلت انتخاب یک خودروی وارداتی از میان ۱۲ مدل خودروی وارداتی که از عصر چهارشنبه هفته گذشته (۹ اسفند ماه) صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن وجه‌شان نوبت‌دهی شده بودند، بازگشایی شد؛ این مهلت امشب به پایان خواهد رسید.

رشتکده،  به نقل از ایسنا، برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز چهارشنبه (٩ اسفند ماه) تا پایان امشب شنبه (١٢ اسفند ماه) این امکان فراهم شد که از میان ١٢ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله،  خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت) ‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است؛ متقاضیان صرفاً یک محصول را می‌توانند از این سبد محصولات عرضه شده  انتخاب کنند.

لازم به توجه است که قیمت‌ خودروها (قطعی و علی‌الحساب) قیمت پایه خودروها در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه می‌شود.

همانطور که اشاره شد، تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی (نوبت‌دهی اولیه صورت گرفته) و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌شود؛  آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده، اما هنوز تخصصی به آن‌ها صورت نگرفته و در پورتال خود «عدم تخصیص» را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل در این مرحله این امکان را داشته که نسبت به ثبت‌نام یک خودرو از میان خودروهای ارائه شده اقدام کنند.

پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان  پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

گفتنی است با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و… قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

تاکید می‌شود که در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی،  هیچگونه ثبت‌نام جدیدی برای متقاضیان جدید انجام نشد و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً ویژه ثبت‌نام کنندگان مرحله اول بوده است.