عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک از توقف طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه خبر داد. رشتکده،  مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه فقط دو هفته به صورت مقطعی انجام شد و در نهایت با فشارهای برخی از اتحادیه‌ها در آستانه […]

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک از توقف طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه خبر داد.

رشتکده،  مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه فقط دو هفته به صورت مقطعی انجام شد و در نهایت با فشارهای برخی از اتحادیه‌ها در آستانه شب عید متوقف شد.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک رها شده و این صنعت با همه ظرفیت در اختیار افرادی قرار گرفته که توانایی و شناخت درست ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم ترک‌ها برنامه‌ریزی شده و منسجم در حال ورود به بازار ایران هستند.

در شرایطی که واردات ممنوع است برخی از برندهای ترک فروشگاه‌های وسیع در کشور گرفته‌اند. اینکه چگونه مجوز گرفته‌اند بحث پیچیده‌ای است اما معمولا ادعا می‌کنند که کالای خود را در ایران تولید می‌کنند.

افتخاری ادامه داد: اخیراً یک پلتفرم ترکیه‌ای ادعا کرده بود که یک میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پلتفرم اینماد و مجوزهای فعالیت رسمی در داخل کشور را هم دارد و با درگاه بانکی رسمی فعالیت غیرقانونی قاچاق داشته است. در نهایت هم  به خاطر مسئله عفاف و حجاب با این پلتفرم برخورد شد و نه به دلایل اقتصادی. البته این پلتفرم فقط چند روز مسدود بوده و در حال حاضر باز شده و دوباره مشغول فعالیت است.

گفتنی است؛ هفته دوم بهمن ماه عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفته بود که طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه بعد از چهار سال توقف از ۳۰ دی ماه آغاز شده، اما برخی تشکل‌ها که برخی از اعضای آنها فروشنده قاچاق هستند تحت این عنوان که مارک ایرانی در بازار نیست یا اینکه امنیت بهم می‌ریزد و نزدیک انتخابات است به دنبال توقف اجرای طرح هستند.