به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و تعامل کلیه معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در ارائه مستندات عملکردی حوزه سلامت با رویکرد شفاف سازی اقدامات و ارتقای سرمایه اجتماعی، از سامانه شفافیت رونمایی شد.

رشتکده: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و تعامل کلیه معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در ارائه مستندات عملکردی حوزه سلامت با رویکرد شفاف سازی اقدامات و ارتقای سرمایه اجتماعی با هدف افزایش مطالبه‌گری شهروندان، سامانه شفافیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان رونمایی شد.

در این سامانه، اطلاع رسانی کسب و کارها، خدمات، آیین نامه‌ها و مقررات، اطلاعات مدیران، منابع انسانی، سالنامه آماری، تفاهم‌نامه، گزارش عملکرد، اطلاعات قراردادها، مناقصات و مزایده ها، صدور مجوزهای اعطایی، پروژه‌ها و خدمات شناسه‌دار در میز خدمت الکترونیکی منتشر می‌شود.

مهندس شادی مؤید رضایی- مدیرآمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، تصریح کرد: شفافیت سریع‌ترین، کم هزینه‌ترین، مبنایی‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد بوده که منجر به افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقاء شایسته‌سالاری، مشارکت فعال و مؤثر مردمی، در پیشگیری و مبارزه با فساد می‌گردد.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی شفافیت خبر داد و افزود، به‌روزرسانی مستمر سامانه شفافیت و ارتقای کیفی داده‌هایی که در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد از اهم رویکردهای دانشگاه است که علاوه بر استفاده مؤثر و بهینه از ابزارهای مدیریت و نظارت مردمی، دستاوردهای مهم دیگری از جمله آگاهی‌بخشی به شهروندان با هدف افزایش مطالبه‌گری آن‌ها در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی و بهینه‌سازی خدمات قابل ارائه به ویژه در حوزه سلامت را به ارمغان خواهد آورد.

مهندس رضائی اظهار امیدواری کرد: به‌ منظور ایجاد دسترسی آزاد به داده‌ها و همزمان با بهره گیری از ظرفیت های موجود شاهد ارتقای سطح اطلاع‌ رسانی در خصوص ارائه خدمات و آگاهی‌بخشی عمومی خواهیم بود.

گفتنی است؛ اطلاعات مندرج در سامانه شفافیت دانشگاه به نشانی https://gums.ac.ir/shafaf قابل مشاهده است.