یدالله حسنی مریان، مدیر مخابرات منطقه گیلان، در جلسه بررسی عملکرد استان که همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد این استان در درآمدزایی برای بخش مخابرات و ویژگی‌های گردشگری و مسافرپذیری آن، اعلام کرد: مناطق کمترتوسعه‌یافته استان، در اولویت توسعه زیرساخت‌ها قرار دارند.

به گزارش رشتکده به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مدیرمخابرات منطقه گیلان با بیان اینکه روند توسعه زیرساخت‌های مخابراتی با استفاده از ظرفیت‌های استان رو به گسترش است، افزود: پروژه ملی و عظیم نجما در ۱۵ شهرستان استان گیلان در حال اجراست و اکنون دورترین شهرهای استان، دارای امکان استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت است.

وی همچنین به طرح‌های در حال اجرای فیبر نوری و پوشش مناطق روستایی در استان گیلان پرداخت و اضافه کرد: روند بهینه‌سازی درآمدها و استفاده از منابع و ظرفیت‌های مالی جدید با راهنمایی بخش ستادی و بومی‌سازی آن با توجه به ظرفیت‌های خاص استان در حال انجام است.

مدیرمخابرات منطقه گیلان تأکید کردد: از مهم‌ترین اولویت‌های در حال اجرا، صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت است، به طوری که به غیر از شهرستان رشت، در تمام مناطق استان با همکاری و هم‌افزایی با شهرداری، هیچ هزینه‌ای بابت حفاری‌های مرتبط با فیبر نوری انجام نشد.

حسنی مریان، همچنین گزارشی از وضعیت ارتباطی، فنی و مالی مخابرات منطقه گیلان و شاخص‌های مختلف آن ارائه کرد.

در این مراسم علاوه بر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، وحیدرضا توکلی صبور، مشاور مدیرعامل در استان‌ها؛ یوسف شکوری، معاون راهبرد و توسعه کسب و کار؛ پیمان فیضی، رئیس مرکز بازرسی و نظارت و جمعی از مدیران استانی در بخش‌های مختلف منطقه مخابراتی گیلان حضور داشتند.